مدودف: درگیری میان فلسطین و اسرائیل ممکن است به جنگی منطقه‌ای تبدیل شود

معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به تحولات اخیر غزه اعلام کرد جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.

 معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شمار آن گزارش می‌شود»، اظهار داشت: جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف در مقاله‌ای برای روزنامه ایزوستیا (Izvestia) نوشت: خاورمیانه شاهد جنگ دیگری است؛ جنگی بی‌رحمانه و بدون قاعده علیه مردم غیرنظامی.

معاون شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه «آنچه در فلسطین و اسرائیل می‌گذرد نمی‌تواند نگران کننده نباشد»، گفت: البته برای ما موفقیت در عملیات نظامی ویژه در مبارزه با نئونازی‌ها در اوکراین مهم‌تر است. این درگیری ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار یا حتی اگر اوضاع بد پیش رود، به جنگی جهانی تبدیل شود.

مدودف با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شماری گزارش می‌شود»، گفت: حمله موشکی به یک بیمارستان در نوار غزه که صد‌ها کشته برجای گذاشت، تراژدی وحشتناکی بود. بسیاری از مردم به شدت مجروح شدند و ممکن است تا پایان عمرشان ناتوان بمانند.

این مقام روس افزود: این [حمله]در حالی انجام شد که بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی محافظت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه «این اقدامی وحشیانه است و باید به شدت محکوم شود»، گفت:، اما از قرار معلوم، این آخرین مورد از سلسله وقایع فجیع در این منطقه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
آمریکا عامل اصلی جنگ اخیر اسرائیل و فلسطین است اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه جنایات جنگی است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۰۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا باید برای جنایت علیه بشریت محاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
امیدواریم به زودی رژیم صهیونیستی از غرب آسیا محو شود
۱۱:۵۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
امیدواریم به زودی رژیم صهیونیستی از غرب آسیا محو شود
آخرین اخبار