برپایی نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران

نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل موزه ورزش کرمانشاه برپا شد.

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز (۲۶ مهر) با اشاره به برپایی نمایشگاه تاریخ یک قرن اخیر مطبوعات ورزشی ایران، گفت : این نمایشگاه در محل موزه ورزش شهر کرمانشاه از امروز (چهارشنبه) به مدت پنج روز برپا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه بیش از ۸۰ نسخه مجله ورزشی به همت یکی از علاقمندان به تاریخ مطبوعات ورزشی ایران به نمایش در آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به نقش مهم مطبوعات و رسانه‌ها در پیشرفت و توسعه ورزش اشاره کرد و گفت: هرگاه مطبوعات و رسانه‌ها به درستی به نقد و بررسی مشکلات ورزشی پرداخته اند، شاهد رشد و بالندگی ورزش بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به ورزش و انعکاس قهرمانی نخبگان ورزشی در میادین مختلف باعث جذب هرچه بیشتر جوانان به سمت ورزش می‌شود.

مهدی ودودیان گردآورنده مطبوعات ورزشی به نمایش در آمده در این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه ۸۸ نسخه از ۵۵ عنوان مجله و نشریات ورزشی ایران از سال‌های ۱۳۰۶ تا سال‌های اخیر به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه بهترین و کمیاب‌ترین مجله‌های ورزشی ایران در این نمایشگاه به نمایش درآمده، افزود: در این نمایشگاه نسخه‌ای از اولین مجله ورزشی ایران با عنوان "پیش آهنگی" که در سال ۱۳۰۶ به چاپ رسیده، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

ودودیان تصریح کرد: نسخه‌های از مجلات "آیین ورزش" و "اصلاح نژاد و پرورش اسب" که دومین و سومین مجلات ورزشی منتشر شده در ایران هستند هم در این نمایشگاه به نمایش درآمده تا بازدیدکنندگان با تاریخچه ورزش کشورمان آشنا شوند.

وی از کیهان ورزشی، نیرو و راستی، هدف جوانان، شاهدو ... به عنوان دیگر مجلات ورزشی قدیمی ایران نام برد که نسخه‌هایی از آن‌ها گردآوری شده و برای مردم به نمایش درآمده است.

مجموعه دار مجلات و نشریات در ایران که حدود شش سال است کار گردآوری مجلات و نشریات قدیمی کشور را آغاز کرده، اضافه کرد: نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی در ایران هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ در محل موزه ورزش مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه آماده بازدید علاقمندان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.