آماده باش پنتاگون به ۲ هزار نیروی رزمی درپی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

وزارت دفاع آمریکا از اعلام آماده باش به ۲ هزار نیروی رزمی خود درپی تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه خبر داد.

پس از آن که کابینه رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات هفتم اکتبر جنبش حماس رسما به مردم فلسطین اعلان جنگ کرد، آمریکا به مانند همیشه از مواضع تل آویو حمایت کرد. با این حال، نگرانی از باز شدن جبهه‌های جدید نبرد به ویژه در شمال سرزمین‌های اشغالی باعث شد واشنگتن اقدام به اعزام دو ناو هواپیمابر خود به شرق دریای مدیترانه کند.

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) در راستای ادامه سیاست‌های حمایتی خود از تل آویو اعلام کرد همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به ۲ هزار نیروی رزمی خود آماده باش داده است. 

پنتاگون می‌گوید گرچه هنوز هیچ تصمیمی درباره نیرو‌های رزمی گرفته نشده است، این آماده باش به نیرو‌های ویژه ما امکان پاسخ سریع برای درگیر شدن در تنش‌های خاورمیانه را خواهد داد. 

براساس بیانیه منتشر شده در این باره، علاوه بر موارد ذکر شده پنتاگون توسعه استقرار گروه ضربتی ناو هواپیمابر جرارد فورد را در منطقه عملیاتی ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اروپا و آفریقا تصویب کرد. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که قرار است فردا به تل آویو سفر کند از حمایت کامل واشنگتن از این رژیم خبر داده، اما تاکید دارد عملیات نظامی زمینی اسراییل در غزه اشتباه بزرگی است. 

آماده باش نیرو‌های رزمی آمریکایی به معنای آمادگی آن‌ها برای ورود به منازعه ظرف ۲۴ ساعت (به جای ۹۶ ساعت متعارف) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
جنگ اکراین،،و زلسنکی، ،دادگاهی نتانیابو، ،جنگ تو اروپا ،همش تموم شد،
آخرین اخبار