«نَه بزرگ» پادشاه اردن به سیاست کوچ اجباری فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

«عبدالله دوم» پادشاه اردن امروز هفدهم اکتبر اعلام کرد که کوچاندن فلسطینیان به عنوان آواره، خط قرمز است.

وی در نشست خبری با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان که -در سفر دوره‌ای خود درباره فلسطین به چند کشور منطقه، از جمله مصر در اردن به سر می‌برد- خواستار پایان دادن به اوضاع دردناک و بسیار خطرناک در غزه شد.

پادشاه اردن همچنین خواستار تامین فوری کمک‌های انسانی و حمایت از غیرنظامیان در غزه شد.

وی افزود: نقش آلمان در ثبات منطقه مهم است.

عبدالله دوم ادامه داد: راهکار دو دولتی، تنها راه به سمت آینده امن برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و برای همه ما در منطقه است. میزبانی از آوارگان خط قرمز اردن و مصر است. «نَه» به آوارگان در اردن و «نَه» به آوارگان در مصر.

وی پیشتر هم در جریان دیدار با نخست‌وزیر انگلیس در لندن، بر اهمیت تحرک و اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ در نوار غزه و جلوگیری از کشیده شدن آن به کرانه باختری تاکید کرد.

«عبدالله دوم» در دیدار با «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در لندن در این باره اظهار داشت: جلوگیری از ورود غذا، آب و برق برای استفاده غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه، جنایتی جنگی است که جهان باید آن را محکوم کند.

ارتش رژیم صهیونیستی که شکست سنگینی را در مقابل نیرو‌های مقاومت فلسطین در چارچوب نبرد طوفان الاقصی متحمل شده است، از ۱۱ روز پیش دست به جنایت‌های جنگی و ضد بشری علیه ملت فلسطین در نوار غزه زده و برج‌ها و خانه‌های مسکونی شهروندان غیرنظامی فلسطینی را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و اقدام به قطع آب و برق و جلوگیری از ورود مواد غذایی و پزشکی به غزه کرده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار