در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هدف از طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان مشخص نیست

نماینده چابهار گفت: درخصوص انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان، آیا هدف تامین حقابه صنعتی برای شرکتهای بزرگ است یا مردم از آن بهره‌مند می‌شوند؟

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان گفت: این طرح، کار بزرگی است، اما آنچه خیلی مهم است و به آن توجهی نشده این است که در درجه اول باید مردمی که در کنار ساحل هستند از آب شرب بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ساحل نشینان دریای عمان، پایین‌ترین درصد شاخص دسترسی به آب شرب را دارند. شاخص دسترسی شهر پنج هزار نفری بریس به آب شرب صفر است و در این شهر به صورت سقایی آب‌رسانی انجام می‌شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: در رمین و نقاط حاشیه‌ای چابهار به شدت با تنش آبی مواجه هستیم. اگر تشنگی مردم در این ابرپروژه اهمیت دارد علی‌القاعده با شروع پروژه باید مردمی که در نوار ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری زندگی می‌کنند باید از آب بهره‌مند باشند که هیچ دورنمای مشخصی را وزارت صمت و وزارت نیرو به ما نشان نداده است.

سعیدی اظهار کرد: در خصوص انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان باید پرسید آیا هدف تامین حقابه صنعتی برای شرکت‌های بزرگ است یا قرار است مردم استان از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: اعلام شده که می‌خواهند آب را به مردم بدهند، اما برنامه عملیاتی مشخصی که با چه روش‌هایی و با چه قیمتی آب شرب را در اختیار مردم قرار دهند تا این لحظه نهایی نشده است. 

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس اظهار کرد: وزیر صمت نشان داده که نسبت به استان سیستان و بلوچستان عرق دارد و بعد از دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب به این استان سفر کرد و مشخص است دغدغه استان را دار، اما اینکه برای بهره‌برداران از این پروژه چه پیش‌بینی‌هایی شده صرفا در حد حرف باقی مانده و هیچ برنامه عملیاتی و اجرایی ارائه نشده که مردم به چه شکل از آن بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
سوءاستفاده از منابع مالی پروژه
آخرین اخبار