سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات خودرو در رفع ناترازی سوخت می‌تواند موثر باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واردات خودرو می‌تواند به میزان مصرف سوخت کمک کند و در رفع ناترازی سوخت موثر باشد.

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ناترازی در حامل‌های انرژی گفت: بحث ناترازی در حامل‌های انرژی به طور جد مطرح است که بخشی از ارکان دولت بحث استفاده بی‌رویه مردم و قیمت پایین را مطرح می‌کنند در حالی اگر یک مقایسه‌ای با میزان مصرف با برخی کشور‌های تولیدکننده بنزین کنیم می‌بینیم که چنین موضوعی با واقعیت سازگار نیست.

وی اظهار کرد: ناترازی وجود دارد و در مقاطعی مجبور هستیم که واردات داشته باشیم. در وزارت نفت تلاش می‌شود بخشی از ناترازی را با اقدامات جبرانی مثل بحث‌های توسعه‌ای در پالایشگاه‌ها، توجه به مینی پالایشگاه‌ها، استفاده از LPG و مواردی از این قبیل مرتفع کنند، اما تا وقتی که شرایط تحریمی برقرار است این مسائل و مشکلات وجود دارند و متاسفانه روز به روز باعث اذیت و آزار بیشتر مردم می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: اینکه هر چیزی را به گردن مردم بیندازیم درست نیست. اگر یک نفر بخواهد به سفر برود با محدودیت سقف برداشت بنزین باید چه کار کند. معتقدم به جای اینکه توپ را به زمین مردم بیندازیم برویم به دنبال بحث صنعت خودروسازی، چون تولید خودرو‌های پرمصرف چالش بزرگی هستند.

وی ادامه داد: واردات خودرو می‌تواند به میزان مصرف سوخت کمک کند لذا به نظرم باید برخی رویه‌های مدیریتی را اصلاح کنیم به ویژه واردات خودرو که در زمینه رفع ناترازی سوخت می‌تواند خیلی موثر باشد.

سعیدی تصریح کرد: خودرو‌های برقی در دنیا برخلاف آنچه اتفاق می‌افتد خیلی رواج ندارد، اما ما بر استفاده از خودرو‌های گازسوز تاکید داریم، چون کشورمان منابع گازی بسیاری دارد و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در دنیا خودرو‌های بسیار با کیفیت دوگانه سوز دارند که مصرف گاز هیچ تاثیری در عملکرد خودرو نخواهد داشت لذا بحث واردات خودرو می‌تواند به کشور کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
چند درصد جامعه چند درصد در سوخت. تاثیر گذار است با قیمت سرسام آور یک دو خیابان ها از ترافیک میخواهد منفجر شود فکری برای خلاصی از این معضل شده
Iran (Islamic Republic of)
دادرس
۱۵:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
کمترین هزینه برای دولت و مجلس حرف زدن بدون عمل است . دو سال است دل مردم را به واردات خودرو خوش کرده اید خدا .................
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین نورمحمدی
۱۱:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
اگر مافیا اجازه واردات موثر در بهبود حال کشور و مردم را بدهند و قوانین مصوب را در عمل به حاشیه و انحراف نکشانند.
آخرین اخبار