انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه شیراز با ۵ دانشگاه عراق

همزمان با نخستین نشست دانشگاه‌های منتخب ایران و عراق، تفاهم نامه همکاری دانشگاه شیراز با ۵ دانشگاه عراقی به امضا رسید.

همزمان با «نخستین نشست دانشگاه‌های منتخب ایران و عراق» که با حضور ۷۰ دانشگاه از دو کشور ایران و عراق، در مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، تفاهم نامه همکاری دانشگاه شیراز با ۵ دانشگاه عراقی به امضا رسید.

این تفاهم نامه‌ها که با هدف افزایش همکاری‌های علمی‌بین‌المللی دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های عراقی صورت گرفت؛ میان دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های کربلا، بصره، بغداد، مستنصریه و تکنولوژی (صنعتی) بغداد منعقد شد.

محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز در حاشیه این رویداد، با اشاره به اهمیت همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای مشارکت فعال اعضای دانشگاهی و پژوهشگران در حوزه علم و فناوری، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه‌ها به منظور گسترش و تحکیم روابط علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق منعقد شده است.

او بیان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها ترویج و توسعه همکاری‌ها بین دو طرف در زمینه‌های مورد علاقه مشترک طرفین و براساس اصول و منفعت متقابل است. 

رئیس دانشگاه شیراز افزود: این تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه دوره‌های جدید دانشگاه؛ همکاری و تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی؛ برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، کنفرانس‌های تخصصی، سمینارها، کارگاه‌ها، ارائه تسهیلات متقابل موردنیاز برای فرصت‌های مطالعاتی و همکاری‌های علمی و عملی، تبادل استاد، دانشجو، پژوهشگر و کادر اداری به‌منظور اجرای مطالعات آموزشی و پژوهشی منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار