نظام مالیاتی باید به سمت عدالت و هوشمندی حرکت کند

عضو سابق شورای عالی مالیاتی گفت: عدالت و هوشمندی دو موضوعی است که امروز اولویت‌ دارد و نظام مالیاتی کشور باید به سمت آن حرکت کند.

احمد غفارزاده عضو سابق شورای عالی مالیاتی گفت: یکی از مهمترین کارکردهای همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات نظام مالیاتی کشور از سوی دست اندرکاران و خبرگان این حوزه است.

او گفت: شیوه این همایش به جای ارسال مقاله به ارسال طرح سیاستی تغییر کرده است و قرار شده بر رفع مشکلات کشور تمرکز داشته باشد و توصیه‌های سیاستی ارائه دهد بر همین اساس داوری طرح‌ها نیز به جای معیارهای مرسوم، ارزیابی ایده‌های ارائه شده خواهد بود.

غفارزاده با اشاره به شعار اصلی نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: عدالت و هوشمندی دو موردی است که امروز از اولویت‌های نظام مالیاتی کشور است و در این دو زمینه با وضع ایده آل فاصله زیادی داریم این دو مقوله از نظر اهمیت مورد تاکید تمامی کارشناسان و مسئولین کشور نیز قرار دارد و انتظار داریم برگزاری این همایش به بهبود آن‌ها کمک نماید چراکه در زمینه عادلانه شدن نظام مالیاتی لازم است.

عضو سابق شورای عالی مالیاتی گفت: باید اقداماتی صورت بگیرد که نه از افراد کم درآمد مالیات ناعادلانه اخذ شود نه اینطور باشد که عده‌ای با درآمدهای بالا از پرداخت مالیات قانونی خود فرار کنند در زمینه هوشمندسازی نیز لازم است با به کارگیری الگوها و سامانه‌های کاربردی شرایط به نحوی تغییر کند که با صرف کمترین هزینه و زمان کارایی نظام مالیاتی افزایش یابد.

عضو سابق شورای عالی مالیاتی با بیا اینکه قانون مناسب و مدیریت بهینه دو مولفه مهم نظام مالیاتی است اظهار کرد: در ایران هم اصلاح قوانین مالیاتی می‌تواند به پیشرفت چشمگیر در این حوزه منجر شود و هم در صورت اجرای بهینه قوانین موجود و استفاده از روش‌های اصولی در حسابرسی و دادخواهی مالیاتی امکان افزایش فزاینده درآمدهای دولت از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار