رونمایی ازنقاشی سیاه قلم چهره شهدای مدرسه زینبیه میانه در تبریز

در مراسمی از آثار تعدادی از دانش آموزان آذربایجان شرقی با موضوع نقاشی سیاه قلم چهره شهدای مدرسه زینبیه میانه در تبریز رونمایی شد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا  بااشاره به اینکه ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کردیم گفت:دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس درجبهه‌ها حضور چشمگیری داشتند ودر کنار اینکه درس می‌خوانند و در جبهه‌ها در کنار رزمندگان به دفاع از میهن اسلامی می‌پرداختند که این کار بسیار ارزشمند و فراموش نشدنی است.

گل محمد زاده بابیان اینکه فرهنگ ایثارو شهادت و از خودگذشتگی که از مکتب سیدالشهدا (ع) است افزود: انقلاب اسلامی احیاگر این مکتب است و در این راه از هیچ چیزی دریغ نخواهیم کرد.

وی به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وگفت:دشمنان از اولین روز پیروزی انقلاب تا به الان از راه‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کردند، اما با بصیرت مردم انقلابی ایران اسلامی و مدیریت مدبرانه حضرت امام ره و مقام معظم رهبری موفق نشده و نخواهند شد.

وی ادامه داد:دشمنان با جنگ شناختی از طریق رسانه‌ها افکار مردم را هدف قرار گرفته اند اماتا زمانی که امام حسین (ع) ولایت فقیه و نام و یاد شهدا درجامعه هست نگران نیستسم و در این زمینه هم موفق نخواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا   با بیان اینکه آثار نام ویاد شهدا باید در جامعه پررنگ شودگفت: دشمن دنبال این است که معنویت از جامعه کم شود و بی بند و باری زیاد شود وازاین طریق به نظام ضربه بزنند اما مردم بصیر وفهیم ایران اسلامی با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا مانع این کار خواهند شد.

گل محمد زاده  به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید اذربایجان در آبان ماه امسال اشاره کرد وگفت:هدف از این کنگره گرامیداشت یادو خاطره شهدا سبک زندگی و وصیت نامه شهدا و تجلیل از مادران پدران و فرزندان شهدا است.

مدیرکل آموزش وپروش استان نیز در این مراسم به نقش دانش اموزان در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی و در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار داده و برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی کشور و تعلیم و تربیت اسلامی در سطح مدارس باشیم.

سعادتی افزود: حضور حماسی دانش‌آموزان در سال‌های جنگ تحمیلی نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس بوجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد. 

وی ادامه داد:حضور چشمگیر این عزیزان در جبهه‌های حق علیه باطل نشان دهنده بصیرت و نگاه ژرف آنان به انقلاب اسلامی بود به گونه‌ای که صفحات هشت سال دفاع مقدس برگرفته از نام بزرگ مردانی، چون شهید حسین فهمیده می‌شود تا برای همیشه بر تارک پرافتخار انقلاب اسلامی بدرخشد.

همچنین در این مراسم شهید مدافع حرم مادر حامد جوانی  و دختر شهید مدافع حرم شهید سردار ذاکر حیدری به خاطره گویی از عزیزانشان پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.