نصب ۸ دوربین نظارتی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) _ آیت الله باریک بین

معاون حمل و نقل و تراقیک شهرداری قزوین از نصب ۸ دوربین نظارتی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) _ آیت الله باریک بین با هدف کاهش بار ترافیکی در شهر خبر داد.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و تراقیک شهرداری قزوین گفت:  با توجه به بررسی‌ها و جلسات کارشناسی انجام شده، سرعت مجاز طراحی شده در این محور ۷۰کیلومتر در ساعت می‌باشد و خودرو‌هایی که از سرعت تعیین شده بالاتر تردد کنند توسط این سامانه‌ها به طور هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: تهیه و نصب دوربین‌های کنترل سرعت موجب ایجاد ایمنی و کاهش تصادفات با رعایت سرعت مجاز در بلوار آیت اله باریک بین و بلوار پیامبر اعظم (ص) خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: پیش بینی مکان‌های تصادف احتمالی بر اثر سرعت طی جلسات با پلیس راهور و کارشناسان ترافیکی، اولویت بندی نقاط حادثه خیز و جانمایی دوربین‌های کنترل سرعت بر اساس آن، اجرای عملیات عمرانی (نصب حوضچه، فونداسیون و کابینت)، اجرای بستر فیبر نوری و برق، خرید و نصب و راه اندازی سامانه ها، اخذ کد پلیس سامانه‌های منصوبه بخشی از اقدامات انجام شده این حوزه جهت ایمنی و کاهش تصادفات است.

عرشیان افزود: سامانه‌های سرعت سنج راداری نسل ۴ علاوه بر اندازه گیری سرعت لحظه ای، پلاک تمامی خودرو‌های عبوری را نیز برداشت می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین دوربین‌های کنترل سرعت با استفاده از تکنولوژی اتوماتیک تشخیص پلاک، شماره پلاک خودرو‌هایی را که سرعتی بالاتر از حد مجاز دارند را ثبت می‌کند. سامانه‌های نسل ۴ برخلاف نسل‌های گذشته امکان شناسایی خودروی متخلف بر اساس سرعت میانگین را نیز دارا می‌باشند به این صورت که سرعت خودرو در یک سامانه برداشت شده و بر اساس زمان و فاصله بین دو سامانه سرعت متوسط عبوری محاسبه می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.