در دنیا ٣.١ میلیارد نفر سوءتغذیه دارند / دسترسی مردم به غذای سالم تامین شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس آمار حدود ٧٠٠ میلیون نفر دسترسی به غذا ندارند و ٣.١ میلیارد نفر سو تغذیه دارند.

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در برنامه روز جهانی غذا گفت: ما محدودیت در منابع آبی داریم و صرفه‌جویی ضرورت دارد متاسفانه در بسیاری مناطق هنوز کشاورزی سنتی انجام می شود و باید دستگاه های متولی دوره آموزشی برای کشاورزان برگزار کنند، در برخی استان‌ها قیمت آب بالاست و این قیمت بالا هزینه کشاورزی را بالا می برد که اصلاح روش آبیاری می‌تواند هزینه ها را کاهش دهد.

او با بیان اینکه سازمان غذا و دارو دستگاه ناظر بر سلامت غذا است اظهار کرد: حدود ٧٠٠ میلیون نفر دسترسی به غذا ندارند و ٣.١ میلیارد نفر سو تغذیه دارند. صهیونیست‌ها برای مردم غزه محدودیت در آب و غذا ایجاد کرده‌اند، مجامع جهانی باید محدودیت دسترسی مردم غزه به آب و غذا را رفع کنند.

محمدی گفت: توجه خاص به تولید در کشاورزی با رویکرد سلامت محور و ایمنی و سلامت آب باید مورد توجه قرار گیرد.  مصرف صحیح آب بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: رئیس جمهور در اجلاس امنیت غذا تاکید کرد که باید دسترسی مردم به غذای سالم تامین شود و امکان مصرف همه مردم از غذای سالم را باید مهیا کنیم و ما با رشد تولید و در توسعه صادرات این مهم محقق خواهد شد و خوشبختانه صادرات ایران در حوزه غذا موجب افتخار است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: دورریز نان یکی از چالش‌ها است و دورریز نان به دلیل قیمت پایینی که دارد بالاست و دامداران دورریز نان را برای مصرف دام استفاده کنند.

او افزود:  الان شاهد میزان بالای نیترات در محصولات کشاورزی هستیم که این نیترات از طریق آب وارد محصولات کشاورزی می‌شود و به همین دلیل شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی و تناسب کاشت با اقلیم منطقه اهمیت دارد.

او گفت: نظام شناسایی کارآمد برای ردیابی محصولات کشاورزی اهمیت دارد و برای شفافیت عدم انطباق سموم شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی مسئله ای مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار