ناکامی بایدن در شستن ننگ افغانستان از طریق اوکراین

مشاور سابق روسای جمهور آمریکا اعلام کرد بایدن قصد داشت ننگ خروج از افغانستان را با پیروزی در اوکراین بشوید، اما در این کار هم موفق نشد.

کریستین ویتون، مشاور سابق رئیس جمهور بوش جونیور و ترامپ، اعلام کرد که سیاست خارجی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شکست خورده و تنها به نارضایتی رای دهندگان وی منجر شد.

براساس گزارش اسپوتنیک، ویتون خاطرنشان کرد که ریاست جمهوری بایدن با خروج تحقیرآمیز آمریکا از افغانستان آغاز شد که بر محبوبیتش تأثیر منفی گذاشت.

او گفت: تیم بایدن امیدوار بود که موفقیت در اوکراین این رسوایی را از بین ببرد. با این حال، ضد حمله اوکراینی که برای بهار و تابستان آغاز کردند، شکست خورد.

ویتون با اشاره به کاهش قابل توجه حمایت عمومی از اوکراین در آمریکا این حرف را زد. به ادعای او، آمریکایی‌ها خطر را در چین و ایران می‌بینند، در حالی که ایده درگیری با روسیه برای آن‌ها جالب نیست. ویتون در مقاله‌ای برای مجله نشنال اینترست هشدار داد که رای دهندگان با توجه به اینکه واشنگتن بیشتر نگران مرز‌های اوکراین است تا مرز‌های خود، ناامیدتر خواهند شد.

در ۴ اکتبر، وب سایت شورای شیکاگو در امور جهانی نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که در آن تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها اعتراف کردند که کمک ۴۳ میلیارد دلاری به مقامات کی‌یف ارزش ندارد. علاوه بر این، تعداد شرکت کنندگانی که از حمایت اقتصادی از اوکراین حمایت می‌کنند نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حتی کنگره آمریکا درآخرین لحظات مربوط به تعطیلی احتمالی دولت این کشور لایحه‌ای ۴۵ روزه را برای تامین بودجه موقت دولت تصویب کرد که در آن هیچ اشاره‌ای به کمک دوباره آمریکا به اوکراین نشد. این لایحه با حمایت اکثریت نمایندگان هر دو حزب به تصویب رسید و تا ۱۷ نوامبر هم زمان دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار