آمریکا از زلنسکی می‌خواهد برای پایان دادن به درگیری امتیازاتی بدهد

آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ از زلنسکی خواسته است خود را برای دادن امتیاز آماده کند.

موریتز گاتمن، خبرنگار کانال آلمانی فینیکس افشا کرد که آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد تا برای دادن امتیاز برای پایان دادن به درگیری در اوکراین آماده شود.

گاتمن خاطرنشان کرد که طولانی کردن درگیری در اوکراین تا انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ برای آمریکا مفید نیست، به همین دلیل است که آن‌ها از زلنسکی می‌خواهند برای پایان دادن به درگیری امتیازاتی بدهد.

گاتمن تایید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با درگیری که قبلا پذیرفته و هنوز حل نشده است، نمی‌خواهد پای صندوق‌های رای برود.

همانطور که ریانووستی قبلا گزارش داده بود، واشنگتن در زمستان آینده یا اوایل سال ۲۰۲۴ اصرار خواهد کرد که زلنسکی برای امتیاز دادن آماده باشد.

در همین راستا که هلموت گانزر، ژنرال بازنشسته آلمانی در مصاحبه‌ای با نیوزویک در ۶ اکتبر گفت، رقابت انتخاباتی در آمریکا می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر کمک‌های واشنگتن به اوکراین شود.

این درحالی است که «الکسی گونچارنکو» نماینده ورخونا رادا (پارلمان اوکراین) در پیامی تلگرامی هشدار داد که اگر واشنگتن کمک‌های نظامی خود را متوقف کند، اوکراین در درگیری خود علیه روسیه به طور قطع شکست خواهد خورد. اظهارات این مقام اوکراینی یک روز پس از آن بیان شد که «کوین مک کارتی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، پیشنهاد کرد کمک‌های نظامی به کی‌یف از لایحه هزینه‌ها حذف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار