افزایش درآمد گمرک یزد در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: مجموع درآمد‌های گمرک یزد در ۶ ماهه نخست امسال به ۴۷۳ میلیارد تومان رسید.

محمدحسین سلمانی مدیرکل گمرک استان یزد گفت: مجموع درآمد‌های گمرک یزد در ۶ ماهه نخست سال جاری به ۴۷۳ میلیارد تومان رسید که شامل بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان پرداخت قطعی و ۲۶۲ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی است. 

او افزود: ۲۱۱ میلیارد تومان دریافت قطعی گمرک یزد به خزانه واریز شده، همچنین در این مدت بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۵۸ میلیارد تومان حقوق ورودی سایر کالا‌ها در گمرک یزد وصول شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد اظهار داشت: گمرک یزد همچنین برای جبران کمبود نقدینگی و کمک به واحد‌های تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت قطعی از واردکنندگان دریافت کرده که این میزان بیش از پرداخت قطعی وصولی است.

سلمانی افزود: دریافت ضمانت نامه بانکی بخشی از تسهیلات گمرک به واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی مجاز است که طبق آن واردکنندگان می‌توانند کالای خود را با ارائه ضمانت نامه بانکی از گمرک ترخیص و حقوق و عوارض گمرکی را در پایان سال مالی پرداخت کنند.

او یادآور شد: همچنین در این مدت بیش از ۲ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان درآمد‌های استانی در گمرک یزد وصول شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن حدود ۵۳ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: درآمد‌های وصولی گمرک یزد در ۶ ماهه ابتدائی سال جاری در ۲۰ ردیف درآمدی شامل حقوق ورودی کالاها، مالیات و عوارض گمرکی وصول شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.