مدیر کل کمرگ استان یزد خبر داد؛

کاشی و سرامیک یزد همچنان در رتبه اول صادرات

مدیر کل کمرگ استان یزد گفت: کاشی و سرامیک یزد همچنان در رتبه اول صادرات قرار دارد و میزان صادرات کالا از استان از نظر ارزش صد و ۱۰ درصد افزایش داشته است.

محمدحسین سلمانی مدیر کل کمرگ استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: کاشی و سرامیک یزد همچنان   در رتبه اول صادرات قرار دارد و میزان صادرات کالا از استان از نظر ارزش صد و ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در ده ماهه امسال، افزود: در این مدت دو میلیون و پانصد و ده هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال از گمرگ استان یزد به خارج از کشور صادر شده است.

 سلمانی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۸ درصد و از نظر ارزش صد و ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرگ استان یزد تصریح کرد: میلگرد، پروفیل، هیدروکربن، نایلون، نایلکس، ظروف شیشه ای، پسته و مغز پسته از جمله اقلام و کالا‌های صادراتی استان هستند.

سلمانی ادامه داد: هم چنین در این مدت ۸۷ هزار تن کالا به ارزش صد و ۷۶ میلیون و نهصد و ۶۶ هزار دلار از کمرگ به استان وارد شده است.

مدیر کل گمرک استان ادامه داد: میزان صادرات کالا از استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن صد و ۲ و از نظر ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده واردات به کمرگ استان مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات و خط تولید است که از کشور‌های ترکیه، چین، امارات، ایتالیا، آلمان و عراق وارد می‌شود.

مدیر کل گمرگ استان گفت: بیشترین صادرات استان به کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه انجام می‌گیرد.

او افزود: ۱۰۰ درصد ترمه و روفرشی کشور، ۶۶ درصد پارچه رومبلی و ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می‌شود.

استان یزد، چهارمین استان صنعتی کشور است و از نظر ذخیره معدن سرب و روی در کشور در صدر قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.