آغاز چهارمین همایش بین‌المللی مولوی‌پژوهی در دانشگاه اصفهان

چهارمین همایش بین‌المللی مولوی پژوهی صبح امروز با حضور رئیس بنیاد ملی علم ایران در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

این همایش با حمایت دانشگاه اصفهان و کرسی مولوی‌پژوهی، بنیاد ملی علم ایران، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قطب علمی مطالعات بنیادی و کاربردی ادب عرفانی، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و نیز شماری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.


مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان گفت: ارائه مقالات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، انتخاب و معرفی پژوهش‌های برتر حوزه مولوی‌پژوهی در قالب رساله، مقاله و کتاب، رونمایی از بارگاه مجازی مولوی و برگزاری رویداد‌های کمک نوآور (startup) از محور‌های این همایش است.


الهام سیدان افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سلسله‌نشست‌های این همایش تا اواخر آذرماه امسال ادامه دارد و بیش از ۳۰ نشست در سه حوزه ارتقای بنیان‌های علمی و نوآوری، بین‌الملل و حوزه کاربردی و میان‌رشته‌ای به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.


او  گفت: به تعدادی از واجدان شرایط از میان دانش‌آموختگان داخل و خارج کشور، فرصت پسادکترا و برای تعدادی از اعضای هیئت علمی خارج از کشور، فرصت مطالعاتی اعطا می‌شود.


سیدان افزود: در این همایش به مواردی از قبیل سنت عرفانی مولانا، مشرب عرفانی مولانا، زبان عرفانی مولانا، مولوی و شمس، شعر و نثر مولوی، نسخه‌پژوهی و تصحیح متن در حوزه مولوی‌پژوهی، طریقه‌های عرفانی متأثر از مولوی، سیر تطور اثرگذاری مولانا در ادب فارسی، ادب عامه و مولوی‌پژوهی و شروح مثنوی پرداخته می‌شود.

 

اوگفت: همچنین در حوزه بین‌الملل به موضوعاتی نظیر مولوی در عرصه بین‌الملل، شبه‌قاره، آسیای میانه، اروپا، آمریکا، آفریقا، بالکان، شرق دور، ترکیه، کشور‌های عرب‌زبان و مولوی در میان کردزبانان توجه می‌شود و در حوزه کاربردی و میان رشته‌ای نیز موضوعات اسلام‌شناسی و مولوی‌پژوهی، ایران‌شناسی و مولوی‌پژوهی، مولوی در دنیای امروز، ادبیات کودک و مولوی‌پژوهی، علوم انسانی دیجیتال و مولوی‌پژوهی، مولوی و جامعه‌شناسی، مولوی و مشاوره، مولوی و روانشناسی و مولوی و علوم تربیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار