کتابخانه ایوانکی حامی کسب و کار‌های کوچک خانگی شد

مسئول کتابخانه عمومی علامه محمدتقی ایوانکی از ورود این کتابخانه به حمایت از کسب و کار‌های خانگی با آموزش و ترویج خبر داد.

سکینه پازکی مسئول کتابخانه عمومی علامه محمدتقی ایوانکی با بیان اینکه کتابخانه ایوانکی اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی، چون «طراحی»، «خوشنویسی»، «خیاطی» و «قالی‌بافی» کرده است بیان کرد: کارگاه با توجه به شرایط بومی و اقلیمی این منطقه با استقبال خوبی مواجه شده است

وی افزود: در اطراف شهر ایوانکی شهرک‌های صنعتی فراوانی وجود دارد و این مسئله باعث حضور مهاجران زیادی در شهر می‌شود. این مسئله برای شهر هم خوب و هم بد بوده است، خوب از این بابت که پیدا کردن شغل بسیار راحت شده و بد از این جهت که با توجه به مشکلات اقتصادی پدر و مادر خانواده هر دو سر کار می‌روند و فرزندان در خانه تنها هستند و در درس و تربیت آن‌ها تا حدودی تأثیر منفی داشته است لذا برگزاری کلاس‌های آموزش درسی مسکن کوتاه مدتی بود که باعث شد به راه‌حل دیگری فکر کنم.

مسئول کتابخانه ایوانکی بیان کرد: با توجه به این موضوع همیشه دوست داشتم خدمتی به مردم شهرم مخصوصاً مادران ارائه دهم که در شهر بمانند و بتوانند وظیفه مادری را بهتر از پیش ایفا کنند و با توجه به دوره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی و مشورت با هنرمندان و مسئولان و مردم شهر، دوره‌های آموزشی مختلفی در کتابخانه برگزار کردم که با استقبال خوبی همراه بود.

پازکی با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌ها برای معرفی مشاغل و کسب‌وکار‌های خانگی گفت: هرگاه درخواست همکاری از سوی سازمانی آگهی می‌شد موضوع را سریعاً به اطلاع هنرجویان می‌رساندیم و آن‌ها نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده و با در دست‌گیری آن کار درآمدی برای خود کسب می‌کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.