جزییات جدید از عملیات طوفان الاقصی

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین درباره عملیات طوفان الاقصی صحبت کرد.

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در غزه درباره ابعاد عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات ویژگی‌های زیادی داشت، مهمترین آن اصل غافلگیری بود، دشمن همواره تاکیدش را بر ایران و کرانه باختری گذاشته بود و تلاش کرد تا با کمک برخی از کشور‌ها طرح عادی سازی را اجرا کند. 

وی ادامه داد: در اوج اختفا و در منطقه محدود عملیات‌هایی انجام شد که حتی عزیزان برجسته حماس هم از آن اطلاع نداشتند و همه تجربیات عملیات‌های قبل در خدمت این عملیات قرار گرفت. هیچ کس به اقدامات سایبری نپرداخته بود و احدی هم از آن خبر نداشت؛ در ساعت شش صبح رزمندگان ۲۲ پایگاه غلاف غزه را تصرف می‌کنند. مرحله دوم این بود که رزمندگان از غزه خارج شدند و با لباس اسرائیلی وارد اسرائیل می‌شوند و هنوز صدای پس لرزه‌های آن را می‌شنوید. برای اولین بار عملیات ترکیبی زمین، دریا و زیر زمین انجام شد. 

ابطحی خاطر نشان کرد: برای اولین بار اسارت گیری و تغییر رویکرد از دفاعی به هجومی ایجاد شد. برای اولین بار دوربین بر روی لباس‌ها نصب شد برای اولین بار تمام نیرو‌های مقاومت وارد کار شدند و تمام فلسطین آن را تایید کردند. این‌ها گمان می‌کردند دژهایشان می‌تواند عملیات‌ها را ناکام بگذارد، اما خداوند به شدت دل‌هایشان را لرزاند. 

وی درباره آسیب‌های سیاسی این عملیات نیز بیان کرد: آن‌ها ده‌ها چند قطبی در کابینه‌شان شکل گرفته است. مدیریت نبرد همه این احتمالات را پیش بینی کرده است. صحنه از دست مقاومت خارج نشده است؛ زلزله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارکان این رژیم شروع شده است و تا نابودی این رژیم ادامه دارد، صهیو عرب‌ها بدانند و گمان نبرند که می‌توانند به شروع عادی سازی بپردازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر اسراییل