پولیتیکو: بلینکن درباره حمله نظامی آذربایجان به ارمنستان هشدار داده است

یک رسانه تحلیلی نوشته وزیر خارجه آمریکا درباره احتمال درگیری نظامی میان آذربایجان و ارمنستان هشدار داده است.

وب سایت خبری – تحلیلی پولیتیکو در گزارشی نوشت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به قانونگذاران این کشور گفته جمهوری آذربایجان به زودی به ارمنستان حمله خواهد کرد.

به گزارش پولیتیکو، بلینکن هفته گذشته در جمعی از قانونگذاران آمریکایی هشدار داد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ممکن است در هفته‌های آینده آذربایجان و ارمنستان وارد یک درگیری نظامی شوند.

وی همچنین تاکید کرده که دولت بایدن به شدت نگران است که در صورت آغاز این درگیری دامنه اختلافات سیاسی و نظامی در منطقه گسترده شود.

بلینکن همچنین گفت که دولت در حال برنامه ریزی برای تمدید معافیت طولانی مدتی نیست که به ایالات متحده اجازه می‌دهد به باکو کمک نظامی کند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان قبلاً از ارمنستان خواسته بود تا در امتداد مرز جنوبی خود «دالانی» باز کند که سرزمین اصلی آذربایجان را به منطقه‌ای که با ترکیه و ایران هم مرز است، باز کند. علی اف تهدید کرده است که مسئله را «به زور» حل خواهد کرد.

بلینکن به قانونگذاران آمریکایی گفته که دولت این احتمال را می‌بیند که آذربایجان در هفته‌های آینده به جنوب ارمنستان حمله کند. این درحالی است که حکمت حاجی‌اف مشاور ارشد سیاست خارجی الهام علی اف گفته باکو هیچ ادعای ارضی علیه ایروان ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار