پوتین: اخبار رسانه‌های آمریکایی را نخوانید

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که رسانه‌های خبری ایالات متحده اغلب واقعیت را تحریف می‌کنند و نباید آن‌ها را دنبال کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، خبرنگاران را تشویق کرده است که کمتر رسانه‌های آمریکایی را بخوانند. این اظهارات در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان، در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌هایی مبنی بر متروکه شدن پایگاه هوایی کانت روسیه در قرقیزستان به دلیل درگیری در اوکراین بیان شد.

به گزارش راشاتودی، روزنامه‌نگار ایزوستیا در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: «رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که تمام تجهیزات در اوکراین است و پایگاه [کانت] متروک است.» او مشخص نکرد که کدام رسانه‌های آمریکایی چنین ادعا‌هایی را مطرح کرده‌اند.

پوتین به خبرنگاری که این سوال را مطرح کرده بود، گفت: «شما رسانه‌های آمریکایی را بیهوده می‌خوانید. آن‌ها اغلب واقعیت را تحریف می‌کنند؛ فقط به رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گوش دهید. به سخنان او گوش دهید، او توصیف خوبی از سطح پیشرفت فعلی رسانه‌های آمریکایی به شما ارائه می‌دهد.»

پوتین تأکید کرد که پایگاه نظامی کانت همچنان فعال است و همچنان به عنوان یک عامل بازدارنده برای افراط‌گرایان مختلف عمل می‌کند.

وی افزود: «یک واحد هوانوردی نیز در آن‌جا فعال است که شامل هواپیما‌های جنگی و بالگرد‌ها می‌شود.»

پوتین گفت: «آن‌ها در کانت و در حال انجام وظیفه و خدمت رزمی هستند.»

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه به همراه همتای قرقیزستانی خود «صدیر جپاروف» در مراسمی به مناسبت بیستمین سالگرد افتتاح پایگاه کانت شرکت کردند.

پوتین در این مراسم اعلام کرد که روسیه به ارائه مدرن‌ترین تسلیحات به این پایگاه ادامه می‌دهد و قول داد همه مسائلی را که ممکن است کارکنان نظامی در این پایگاه با آن مواجه شوند، حل کند.

سفر رئیس‌جمهور روسیه به قرقیزستان اولین سفر وی به خارج از کشور پس از صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در اوایل سال جاری است. انتظار می‌رود پوتین هفته آینده برای دیدار با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در جریان مجمع بین‌المللی کمربند و جاده، به چین سفر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
نه به چرندیات تو گوش میدیم
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۷:۲۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
جرعت شنیدن واقعیت رو نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
عشقه منی
آخرین اخبار