مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش مهارتی به روستاییان و عشایر زنجان ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به روستاییان و عشایر استان در نیمه نخست امسال ارائه شد.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در مناطق روستایی و عشایری با کمک همه دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی برای توانمندسازی، مهارت آموزی و حمایت از کسب و کار‌های روستاییان و عشایر برای ورود به بازار کسب و کار اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مرتبط با مشاغل در روستا‌ها نیازسنجی می‌شود، گفت: دوره‌های مهارت آموزی نسبت به بوم و منطقه خاص در هر نقطه نیازسنجی و با اولویت فرصت‌های شغلی محلی ارائه می‌شود تا روستاییان با کسب مهارت بتوانند وارد بازار کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در طرح‌های اشتغال روستایی، افرادی که دارای گواهینامه مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای باشند برای دریافت وام‌های اشتغالزایی در اولویت هستند.

وی تاکید کرد: همچنین طرح‌هایی که توجیه اقتصادی و اشتغالزایی داشته باشد به بانک‌های عامل معرفی می‌شود و در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال قرار می‌گیرد و صاحبان این طرح‌ها حتی به عنوان کارگران ماهر می‌توانند در استخدام کارآفرینان مناطق روستاییان درآیند و یا کسب و کار خرد و خانگی راه اندازی کنند.

انصاری افزود: ضرورت‌های این امر ایجاب می‌کند عشایر برای حفظ توان تولیدی و قدرت رقابتی خود در تولید و ارائه محصولات و فرآورده‌های تولیدی خود که عمدتا بر مبنای فرآورده‌های دامی و صنایع دستی است، تلاش کنند و از دانش و علوم جدید استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.