درک فضای شهید و شهادت نیازمند چشم دل است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با چشم و گوشی دیگر وارد فضای شهید و شهادت شده و صدا‌ها و صحنه‌های زیبا را شنید و دید گفت:درک فضای شهید و شهادت نیازمند چشم دل است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در یادواره سرداران و ۱۲۰۰ شهید شهرستان میانه، با بیان اینکه وادی شهادت وادی عشق است و جای هر کسی نبوده و فقط عده‌ای خاص را می‌طلبد گفت: هیچ کس نمی‌تواند صحنه در هم آمیختن خمپاره‌ها و خون پاره‌ها را به قاب کشیده و به رشته تحریر درآورد.

وی با اذعان بر اینکه شهدا از وابستگی‌های مادی و دنیوی رها شده و با بریدن همه زنجیر‌ها به سمت خدا رفته اند، منزل بعد از هجرت را جهاد عنوان کرد و گفت: هر کسی در راه حق سینه به سینه دشمن بایستد و در این راه از خود بگذرد، بهشت را مکان خود قرار داده است، زیرا بهشت زیر سایه شمشیر است.

وی  مسیر شهادت را مسیر حق خواند و گفت: امروز عزت، اقتدار، امنیت، بالندگی و شکوهمندی‌های نظام ما همه به برکت خون شهدا حاصل آمده است.

نماینده  مردم تهران  در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید برای دفاع از مردم و مقابله با دزد سر گردنه یعنی آمریکا مقتدرتر شویم تا نگذاریم هر جا که خواستند واژه‌ها را به سمت و سوی خود و به نفع خود تغییر داده و خود را مدافع حقوق ملت‌ها و بشر بدانند، زیرا نه تنها اینگونه نیست بلکه با تربیت تروریست‌هایی مثل داعش و داعشی‌ها نه تنها به آدم کشی اقدام کردند بلکه ایجاد تنفر از اسلام در دنیا را رسالت داعش قرار دادند که این جنایتی بزرگتر به شمار می‌رفت.

حجت الاسلام تقوی افزود: پس از تربیت داعش و داعشی بود که عده‌ای رزمنده با محوریت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را تشکیل داده و کمر آمریکا و قارون‌های منطقه را که حامی داعش بودند شکسته و از منطقه بیرون کردند. 

وی  با تاکید بر اینکه در مرز‌های اسرائیل و قلب سرزمین‌های اشغالی نیرو داریم گفت: امروز ملت قهرمان ما با هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری بعنوان قدرت اول منطقه در برابر تمامی طرح‌های دشمنان که به دنبال غارت و چپاول سرمایه‌های مادی و معنوی ملت‌های منطقه هستند ایستاده اند که این عظمت، بزرگی و اقتدار را نیز شهدا به ما بخشیده اند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا؛ جانبازان و آزادگان سند مظلومیت‌نظام ما محسوب می‌شوند افزود: ملت ما همواره قدردان خدمات ارزنده؛ از جان گذشتگی و فداکاری‌های های شهدا؛ جانبازان و آزادگان و خانواده‌های این عزیزان بوده و ایثار آن‌ها را فراموش نخواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  هدف از برگزاری یادواره شهدا را علاوه بر شکر نعمت، تعظیم شعائر دانست و افزود: باید این میراث فرهنگی یعنی فرهنگ شهید و شهادت را به نسل‌های امروز و آینده جامعه انتقال دهیم تا دشمن نتواند با شایعه سازی، دروغ، تهمت نوجوانان و جوانان ما را از ارزش‌های اسلامی دور کند.

تقوی همچنین افزود: باید برای جوانان الگوسازی کنیم، زیرا با داشتن الگوی مناسب حق و باطل جابجا نخواهد شد.

وی در پایان گفت: برپایی برنامه‌های فرهنگی از جمله تجلیل از ایثار، جهاد و شهادت می‌تواند به الگو گیری نوجوانان و جوانان ما کمک کند همچنین باید بدانیم تا وقتی که شعار امام حسین ورد زبان ماست دشمن دست از دشمنی با ما و سرمایه‌های جامعه ما یعنی جوانان برنخواهد داشت.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه میانه نیز در این مراسم، با بیان اینکه پیشتاز بودن ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در دنیا، به برکت شهدا بوده است، گفت: افتخار مردم میانه، نثار ۱۲۰۰ شهید دفاع مقدس و نیز بیشترین شهید بانو می‌باشد.

گفتنی است در پایان ایبن مراسم، از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

برچسب ها: یادواره شهدا ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار