اعطای نماد دانش به تولیدات دانش بنیان

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: تولیدات دانش‌بنیان، دانش نماد دریافت می کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی به مناسبت روز استاندارد با خبرنگاران به گفتگو نشست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در راستای تسهیل فعالیت‌ها و ارائه تولیدات به بازار، به جای نماد استاندارد صاحب علامت «دانش نماد» شدند و در صورت دریافت این نماد می‌توانند تولیدات خود را عرضه کنند و تاکنون صدور نماد دانش به سه شرکت دانش بنیان در استان اقدام شده است.

وحید موسی‌پور اضافه کرد: نحوه دریافت این نماد آسان‌تر از نماد استاندارد است که این رویکرد در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نماد تنها ویژه شرکت‌های دانش بنیان است، اضافه کرد: در صورت صادرات کالا اگر نماد استاندارد بر روی کالا نباشد، مطمئنا بر اساس قوانین موجود اجازه صادرات داده نمی‌شود، اما با دانش نماد موضوع صادرات برای شرکت‌های دانش بنیان نیز تسهیل می‌شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این نماد در کشور‌های دیگر نیز مورد تایید است، ادامه داد: هر چند در صورت تایید سفارش، کالای صادراتی با ثبت سفارش مورد تایید کشور مقصد خواهد بود.

موسی پور خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۳۶۱ بازرسی در قالب طرح طاها در استان توسط اداره کل استاندارد انجام و یک هزار و  ۴۱۴ نمونه برداری از مراکز تولیدی و یک هزار  و  ۲۴۲ آزمون از نمونه‌های برداشت شده انجام شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال جاری ۲مورد جعل علامت استاندارد و مواد غیر مجاز در استان کشف و پرونده آنها به مراکز قضایی ارسال شده است.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۲۲۶پرونده صادراتی و  ۳ هزار و ۴۳ مورد پرونده وارداتی گواهی انطباق دریافت کرده اند.

موسی پور ادامه داد: در سال جاری ۹ واحد تولیدی استان توانستند واحد نمونه استانی و یک واحد خدماتی استان نیز به عنوان واحد نمونه ملی انتخاب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.