تولیت جدید مسجد جمکران معرفی شد‌/ محمد‌ی‌گلپایگانی حکم رهبر انقلاب را قرائت کرد

مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد جمکران با حضور جمعی ا‌ز مسئولان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه تولیت جدید مسجد جمکران با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار، فرماندهان نظامی و جمعی از مسئولان در مسجد جمکران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدی گلپایگانی حکم انتصاب حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد به تولیت مسجد مقدس جمکران را قرائت کرد. 

در متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد (دامت توفیقاتُه)

با تشکر و تقدیر از خدمات باارزش جناب حجت‌الاسلام آقای رحیمیان (دامت افاضاتُه) در دوران خدمت در مسجد مقدس جمکران، جنابعالی را به تولیت آن مکان شریف و نورانی منصوب می‌کنم. خدمتگزاری در آن جایگاه محترم، منزلت والا و افتخار بزرگی است و شایسته است به‌شکرانه‌ی آن، همه‌ی توان را برای خدمت به زائران و تسهیل بهره‌مندی از معنویت آن و نیز ارشاد و هدایت فکری آنان به‌کار برید، توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیدعلی خامنه‌ای‌

شهرک زیارتی در جمکران احداث می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت سابق مسجد جمکران در این مراسم ضمن بیان فعالیت‌های انجام شده خاطرنشان ساخت: در اینجا آنچه که بیان شد گوشه‌ای مختصر و اندکی از کار‌های انجام شده می‌باشد و این امر با عنایت خداوند متعال، رهنمود‌های مقام معظم رهبری، همکاران و خادمان افتخاری در این مکان مقدس انجام دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: کاری که در این مسجد مقدس انجام گرفته مصداقی از کمترین امکانات و بیشترین کار‌های انجام گرفته شده است.

تولیت سابق مسجد جمکران گفت: کمترین منابع را از بعد وقفیات این مسجد مقدس جمکران دارد و عمدتا تابع کمک‌های مالی است که مردم در صندوق‌های مسجد واریز می‌کنند البته در طول این دو سال، دولت سیزدهم برای کار‌های عمرانی و فرهنگی ۴۵ میلیارد تصویب کرده است، اما تا پایان امسال ۴ میلیار داده شده است.

وی گفت: با کمترین هزینه بیشترین کار به برکت و همت همکاران بسیجی و خادمان افتخاری انجام شده است لذا از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم که همچنان در خدمت حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد با تلاش مضاعف باشند.

رحیمیان با بیان این که از خیرین عزیز کمال تشکر دارم و از مجمع خیرین صمیمانه تشکر میکنم و از همه کسانی که در این جایگاه شرکت کردند گفت: در رابطه با زمین‌های منابع طبیعی به مساحت ۳۴۰۰ هکتار، تفاهم نامه برای ایجاد شهرک زیارتی در قم امضا شده تا توقف مردم در جمکران از ۴ ساعت به ۳ روزه افزایش پیدا کند که از فرصت‌های زیارتی بهره ببرند و شهرک اقامتی و زیارتی محقق شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ایستگاه راه آهن سریع السیر تهران به اصفهان در جمکران نیز توقف داشته باشد تا بتواند نقش مؤثری در حضور مردم داشته باشد و برای تحقق ظرفیت باید این امکانات محقق شود.

تولیت سابق مسجد جمکران در پایان خاطرنشان ساخت: قرار بود آرمستانی در کنار مسجد احداث شود که به دلیل جوانب مختلف این امر لغو شد و امیدواریم آن چند صد هکتار که برای قبرستان بود به فضای سبز تبیدل شود تا زمینه‌هایی برای هوای خوب و ظرفیت خوبی برای شهرک اقامتی و زیارتی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار