استان مرکزی رتبه اول تولید گل‌های فصلی و نشاعی

معاون باغبانی جهادکشاورزی استان گفت: از استان مرکزی گل به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، حوزه اوراسیا، عراق، امارات، ارمنستان، تاجیکستان، ژاپن، تایوان، آمریکا و آلمان صادر می‌شود.

اسدی می گوید: سطح زیرکشت گل و گیاه زینتی استان مرکزی هزار و ۱۵۰ هکتار است که ۴۵۰ هکتار آن فضای گلخانه و بقیه هم در فضای باز تولید می‌شود.

گل‌های شاخه بریده، فصلی و نشاعی، آپارتمانی و درخت و درختچه‌های زینتی از تولیدات بخش گل و گیاهان زینتی است.

او افزود: در بخش گل‌های شاخه بریده ۲۴۷ میلیون شاخه، آپارتمانی ۶۰ میلیون گلدان، فصلی و نشاعی حدود ۱۶۰ میلیون بوته و نشاع و حدود ۸۰ میلیون درخت و درختچه تولید داریم.
معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بخش گل‌های فصلی و نشاعی رتبه نخست، در گل‌های شاخه بریده رتبه دوم و در گل‌های آپارتمانی و درخت و درختچه هم مقام سوم را کشور دارد.
اسدی افزود: به دلیل ظرفیت‌های موجود در بخش گل و گیاه زینتی از جمله پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در محلات و وجود قدمت گل و گیاه زینتی کشور در این شهرستان، استان مرکزی بزرگ ترین صادرکننده و بیشترین صادرت این محصول در کشور است.

او گفت: پارسال ۱۲ میلیون دلار صادرات گل و گیاه زینتی در استان مرکزی داشتیم که در مقایسه با کشور که حدود ۱۷ میلیون دلار است بخش عمده‌ای از صادرات گل و گیاهان زینتی کشور در استان مرکزی انجام شده است.
بیشتر صادرات گل و گیاه زینتی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، حوزه اوراسیا، عراق، امارات، ارمنستان، تاجیکستان، ژاپن، تایوان، آمریکا و آلمان است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده بید قرمز و صادرکننده آن در استان مرکزی هستیم افزود: در بخش تولیدات بذر گل‌های فصلی و نشاعی در کشور مقام نخست در اختیار استان مرکزی است.
اسدی گفت: در سال های گذشته حدود ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت، گلخانه‌های چوبی بود که با حمایت‌های مالی و برنامه‌های آموزشی سازمان جهاد کشاورزی این سطح به ۶۰ هکتار کاهش یافت.

برچسب ها: گل ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.