حدود ۸۷ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله واجد شرایط غربالگری بینایی

طبق آمار اداره کل ثبت احوال همدان حدود ۸۷ هزار کودک سه تا ۶ ساله در این استان واجد شرایط غربالگری بینایی هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

 معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ ساله همدانی از نیمه اردیبهشت امسال همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تاکنون ۱۴ هزار و ۱۳۲ کودک زیر پوشش طرح غربالگری قرار گرفتند.

سیاوش رهبر افزود: طرح غربالگری بینایی کودکان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم هم اکنون در ۴۶ مرکز مثبت زندگی و پایگاه‌های دائمی برای جامعه هدف اجرا می‌شود.

او تأکید کرد: طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان حدود ۸۷ هزار کودک سه تا ۶ ساله واجد شرایط غربالگری بینایی هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: به دنبال انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش، کودکان پیش دبستانی که در پایگاه‌های سنجش غربال می‌شوند نیز جزو جامعه هدف بهزیستی هستند و در صورت تشخیص مشکلات بینایی از خدمات سطح ۲ و سه شامل معاینه بینایی سنج و کمک هزینه درمانی بهره می‌برند.

سیاوش رهبر از آغاز به کار پایگاه غربالگری در شهرستان درگزین خبر داد و افزود: پایگاه‌های سیار غربالگری بینایی در شهرستان‌ها و روستا‌ها تا پایان سال فعال است و تا اجرای کامل بینایی سنجی برای جامعه هدف ادامه دارد.

او گفت: در سال گذشته با انجام غربالگری بینایی از معلولیت ۷۹۹ کودک مبتلا به آمبلیوپی یا تنبلی چشم در استان همدان پیشگیری شد و به پزشک متخصص ارجاع داده شدند و مداخلات درمانی تحت نظر پزشک انجام می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: پارسال چهار هزار و ۶۴۹ نفر مشکوک به مشکلات بینایی شناسایی و به سطح ۲ ارجاع شدند.

این مسئول تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و ۳۶۳ نفر به پزشک مراجعه کردند که تعداد ۹۷۶ نفر دارای اختلال بینایی مانند عیوب انکساری چشم، ضعف بینایی، لوچی چشم و سایر اختلالات شناسایی شدند و ۲ هزار و ۵۳۸ نفر نیز سالم بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.