افزایش پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در دستور کار قرار دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش مستمر پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در دستور کار قرار گرفته است.

محمدکاظم منزوی در نشست با معاون خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: توسعه فرودگاه بین‌المللی شهرکرد یکی از مباحث مطرح است که دولت سیزدهم به آن توجه دارد.

وی افزود: با توجه به ابعاد طول و عرض باند فرودگاه بین‌المللی شهرکرد از پرواز هواپیما‌های پهن‌پیکر در این فرودگاه محروم بوده‌ایم بنابراین باید در سریع‌ترین زمان ممکن توسعه این فرودگاه با هدف ورود هواپیما‌های خاص بار و مسافر با ظرفیت بیش از ۱۶۰ مسافر انجام شود.

منزوی تصریح کرد: در همین راستا فراخوان سرمایه‌گذاران واجدشرایط برای مشارکت با شرکت‌های هواپیمایی به‌منظور اورهال هواپیما‌های زمین‌گیر با هدف بازگشت این هواپیما‌ها به چرخه پرواز با اولویت فرودگاه بین‌المللی شهرکرد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: به‌تازگی در نشستی با مدیران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهرکرد بررسی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امکان دریافت کمک‌ها و بودجه‌های دولتی برای حمایت از پرواز‌های زیرمجموعه خود را دارد.

وی گفت: البته مسوولان چهارمحال و بختیاری برای تحقق مصوبه سفر رییس‌جمهور به استان مبنی بر برقراری روزانه حداقل یک پرواز در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی است.

منزوی به پیگیری برای برقراری پرواز‌های خارجی به حج عمره، عتبات عالیات و کویت و پرواز‌های داخلی به عسلویه و چابهار از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد اشاره و تاکید کرد: قرار شده تا مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی لازم برای پرواز هواپیما از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد به عربستان سعودی را مهیا کند که باید تعداد زائران و هماهنگی برگشت آن‌ها به شهرکرد فراهم شود که این موضوع به پیگیری حج و زیارت استان نیاز دارد.

وی با اشاره به صادرات چمدانی قابل‌توجه از چهارمحال و بختیاری به کویت افزود: قرار شد از طریق جذب سرمایه‌گذار برای اورهال یک فروند هواپیما و استقرار آن در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد اقدام و موافقت مدیر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان استان برای استمرار پرواز‌ها از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این پرواز‌ها پس از برقراری قطع نشود.

وی یادآور شد: البته باید ریسک ناشی از خالی ماندن صندلی‌های هواپیما‌ها از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری پشتیبانی شود که در این راستا مشکلی وجود ندارد.

منزوی اظهار داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در نشست با مدیر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مباحث مرتبط با پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهرکرد بررسی و مطابق مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری بتوان زمینه تجهیز این فرودگاه به استاندارد‌های روز و افزایش پرواز‌های جدید را فراهم کرد.

وی گفت: مسئولان چهارمحال و بختیاری تا لحظه فرود هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد پیگیری برقراری پرواز‌ها در این فرودگاه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
فرودگاه خوب فرودگاهی است که در آن پویایی و تحرک و پروازهای خوبی برقرار باشد
فرودگاه شهرکرد دستکم باید یک پرواز به چابهار و اهواز علاوه بر پرواز مشهد تهران کویت و یا عربستان داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۵۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
پرواز شهرکرد به چابهار و همچنین پرواز به اهواز برای فرودگاه شهرکرد ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۹:۵۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
پرواز اهواز شهرکرد عسلویه و یا اهواز شهرکرد چابهار برای استان ما و استان مجاورمان ضروری است و هم برای مردم این استانها و هم برای شرکتهای هواپیمایی به صرفه خواهد بود
آخرین اخبار