برای توسعه سازمان حج و زیارت به فکر و ایده‌های جدید نیاز داریم

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت کشور گفت: کم‌توجهی انجام شده به حوزه حج و زیارت کشور در سال‌های گذشته جبران می‌شود.

غلامرضا رضایی شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت این استان از لحاظ نیروی انسانی توانمند، بسیار بالا است که باید از آن برای توسعه و تعالی کشور و استان بهره‌گیری شود.

وی افزود: مدیر جدید حج و زیارت چهارمحال و بختیاری از ظرفیت جوانان فعال و پُرنشاط استان در بخش‌های مختلف مرتبط با حج و زیارت استفاده کند.

رضایی به ایفای نقش نیرو‌های انسانی چهارمحال و بختیاری در برگزاری مراسم مرتبط با حج و زیارت اشاره و تصریح کرد: برای رشد و توسعه سازمان حج و زیارت کشور به فکر و ایده‌های جدید نیاز داریم.


بیشتر بخوانید


وی برگزاری نشست‌های هم‌فکری و هم‌اندیشی با کارگزاران حج را ضروری دانست و یادآور شد: در گذشته نسبت به این موضوع کم‌توجهی شده و جبران آن از طریق تشکیل و فعال کردن کارگروه‌های تخصصی ضروری است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت کشور پرورش نیروی انسانی در حوزه‌های فرهنگی و زیارتی را ضروری دانست و اظهارکرد: غفلت از مسایل فرهنگی به ترویج بی‌بندوباری در جامعه منجر می‌شود.

وی استفاده از تجربه پیشکسوتان حوزه حج و زیارت برای پرورش نیرو‌های جوان را ضروری برشمرد و گفت: توجه به این مهم سطح کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان حج و زیارت را ارتقا می‌دهد.

رضایی توجه به آموزش و اطلاع‌رسانی با بهره‌مندی از ظرفیت و توان کارگزاران حج را جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان حج و زیارت کشور اعلام و تاکید کرد: توجیه زائران کشور‌های مختلف باعث افزایش رضایت‌مندی زائران هنگام حضور در فضای معنوی سرزمین وحی می‌شود.

وی افزود: در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه زائران می‌تواند به افزایش رضایت‌مندی حجاج بینجامد و باعث بهره‌مندی بیشتر حاجی‌ها از دستاورد‌های سفر حج شود.

سرپرست معاونت توسعه و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مقوله حج به‌عنوان آموزه‌ای مهم در دین دارای معنویات بسیار زیاد است.

محمدحسین خدابنده به ابعاد مختلف حج در حوزه‌های گوناگون معنوی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و راهبُردی اشاره و تاکید کرد: در این راستا سازمان حج و زیارت برای خدمت‌رسانی به مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی در سال‌های اخیر افزود: این اجتماع بزرگ علاوه بر بُعد معنوی از لحاظ سیاسی و فرهنگی حائز اهمیت است.

خدابنده تصریح کرد: تمامی این نکات باعث می‌شود نگاه مسوولان به سازمان حج و زیارت ویژه‌تر باشد تا به اثربخشی و بازدهی بیشتری برسد.

وی یادآور شد: همدلی، همراهی، ایجاد ظرفیت‌های لازم و فراهم کردن فضای دوستانه بین کارگزاران و فعالان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در دستور کار مدیر این مجموعه در استان باشد که در این راستا باید بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌فکری، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان حوزه حج و زیارت از اولویت‌های اصلی برای ارتقای برنامه‌های مرتبط با حج زیارت استان به‌شمار می‌رود.

سعید محمدی فارسانی به لزوم افزایش پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهرکرد اشاره و تاکید کرد: برقراری پرواز مستقیم از این فرودگاه به عتبات عالیات نقش مهمی در رونق سفر‌های زیارتی خواهد داشت.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری باعث افزایش سفر‌های زیارتی و ارتقای رفاه زائران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار