آمریکا: کمک‌های نظامی بیشتری طی روز‌های آتی راهی اسراییل می‌شود

جان کربی از اختصاص کمک‌های نظامی بیشتر به تل آویو برای حمله به نوار غزه خبر داد.

آمریکا از زمان آغاز درگیری‌ها میان محور مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار تل آویو ایستاده و حتی اقدام به اعزام ناو هواپیمابر جرارد فورد، بزرگترین ناو هواپیمابر جهان به نزدیکی سواحل سرزمین‌های اشغالی برای ایجاد بازدارندگی در برابر حملات احتمالی کشور‌های خارجی به این رژیم کرد. ارسال تسلیحات نظامی برای کشتار مردم غزه بخشی از حمایت‌های واشنگتن از تل آویو بوده است. 

به گزارش تله تریدر، جان کربی، هماهنگ کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (چهارشنبه) از رسیدن نخستین محموله کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی خبر داد. 

وی در این زمینه گفت: اوایل صبح امروز نخستین بسته حمایت تسلیحاتی ما از اسراییل وارد تل آویو شد. با این حال، کمک‌های نظامی بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد که طی روز‌های آتی وارد سرزمین‌های اشغالی خواهد شد. 

کربی در ادامه پیرامون ورود ناو هواپیمابر جرارد فورد به نزدیکی سواحل سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: اکنون ناوهواپیمابر ما به سواحل شرقی دریای مدیترانه رسیده است. این اقدام با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنی‌هایی که با اسراییل وجود دارد، انجام شده است. 

وی خاطر نشان کرد: آمریکا در نظر دارد ۲ ناو هواپیمابر دیگر را نیز طی روز‌های آینده در منطقه مستقر کند. این ناو‌ها تنها در صورت نیاز به شرق دریای مدیترانه اعزام خواهند شد (نه خلیج فارس). با این حال، تصمیم نهایی در این زمینه هنوز اتخاذ نشده است. 

این مقام کاخ سفید در پایان مدعی شد آمریکا به طور فعال به دنبال آن است که یک گذرگاه امن به منظور خروج غیرنظامیان فلسطینی از غزه باز کند، زیرا فلسطینی‌ها را نمی‌توان به دلیل اقدامات حماس سرزنش کرد.

مقامات آمریکایی کشته شدن ۲۲ تن از اتباع خود در سرزمین‌های اشغالی را تایید کرده اند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار