خط‌ونشان ناو چینی برای ناو آمریکایی در تنگه تایوان

یک ناوشکن چینی با نزدیک شدن به ناو آمریکایی که از تنگه تایوان عبور می‌کرد آن را مجبور به کم کردن سرعت خود کرد.

در ویدیوهای منتشر شده از تقابل ناوهای چین و آمریکا در تنگه تایوان تصاویر یک شناور نیروی دریایی چین درحالی دیده می‌شود که به یک فروند ناوشکن آمریکایی دو مرتبه نزدیک می‌شود و این ناوشکن را وادار می‌کند تا حرکت خودش را آهسته نماید تا این دو شناور با هم برخورد نکنند. این اتفاق نزدیک تنگه تایوان رخ داده است. دستگاه دیپلماسی چین، آمریکا را به اقدامات تحریک کننده در آب‌های نزدیک چین متهم کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، این همان لحظه‌ای است که ناو جنگی چینی در تنگه تایوان، دو مرتبه به شناور جنگی آمریکایی به نام یو اس اس چانگ هون USS Chung-Hoon نزدیک می‌شود. به گفته فرماندهان ارتش آمریکا، این شناور جنگی چینی به این ناوشکن آمریکایی نزدیک شد و آن را به کاهش سرعتش وادار کرد تا برخوردی در دریا رخ ندهد. در این تصاویر ناو چینی با سرعت به شناور آمریکایی نزدیک می‌شود و در فاصله ۱۴۰ متری آن قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع چین در نخستین سخنرانی بین المللی خود در اجلاس امنیتی سنگاور با اشاره به این مسئله، مقصر را کشورهای خارجی عنوان کرد که رفتار تحریک آمیزی دارند. او آن‌ها را به تردد دریایی توام با خواست سلطه یا هژمونی متهم کرد. او به این قدرت‌ها هشدار داد که از حیاط خلوت چین، فاصله بگیرند. این سخنان ژنرال لی شانگو، هشداری جدی برای آمریکا تلقی می‌شود.

در پی این مسئله، پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص ابراز نگرانی کرد و این که ارتش چین به صورت فزاینده‌ای به فعالیت‌های به شدت مخاطره آمیز و توام با زور در (شرق) آسیا مبادرت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار