اتحادیه اروپا با «کمبود شدید» مهمات مواجه است

مجله فارین پالیسی گزارش داد که بحران رژیم صهیونیستی و فلسطین، منابع غرب برای ارسال سلاح به اوکراین را محدود کرده است.

مجله فارین پالیسی در گزارشی نوشت جنگ بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس توجه و منابع غرب را از اوکراین منحرف خواهد کرد که به معنای عدم اطمینان از حمایت غرب از کی‌یف است.

به گزارش فارین پالیسی، اوکراین حتی قبل از تشدید ناگهانی درگیری‌ها در خاورمیانه در روز شنبه، مشکلاتی را با دریافت تسلیحات اضافی و بودجه برای حمله متقابل خود علیه روسیه تحمل می‌کرد. کشور‌های اروپایی به ویژه تسلیحات و قدرت اراده سیاسی خود را تضعیف کرده‌اند.

یک مقام آلمانی که خواست نامش فاش نشود به این شبکه گفت: «ما به خاطر اوکراین با کمبود شدید مهمات مواجه هستیم.»

کی‌یف از کمک بی‌سابقه غرب علیه روسیه برخوردار بوده است، اما به نظر می‌رسد شکست اوکراین در دستیابی به دستاورد‌های قابل توجه در طول ضدحمله تابستانی و آشفتگی‌های سیاسی در ایالات متحده، آن را مجبور به عقب‌نشینی شده است. ماه گذشته، کنگره آمریکا تحت فشار قانونگذاران جمهوری‌خواه از گنجاندن کمک به اوکراین در لایحه توقف هزینه‌های ۴۵ روزه خودداری کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تلاش کرده است که وضعیت رژیم صهیونیستی را با نیاز‌های ملت خود مرتبط کند. او این هفته ادعا کرد که اوکراین اطلاعات «روشن» دارد مبنی بر اینکه روسیه «علاقمند به راه انداختن جنگ در خاورمیانه» برای «تضعیف وحدت جهان» و «از بین بردن آزادی در اروپا» است. زلنسکی اما هیچ مدرکی برای این اتهامات ارائه نکرد.

فارین پالیسی در گزارش خود با عنوان «روسیه با هرج و مرج غزه چه خواهد کرد؟» اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از دخالت روسیه در حمله مرگبار حماس به رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

مسکو تلاش زلنسکی برای نشان دادن واقعیت از نگاه خودش درمورد بحران رژیم صهیونیستی را به سخره گرفته است. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که اطلاعاتی که رهبر اوکراین به آن استناد می‌کند، بهترین بهانه را به او داده است. زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد که زلنسکی در طول سخنرانی ویدئویی خود، لباس یقه اسکی سبز معمولی به سبک نظامی خود را با لباس یقه سیاه عوض کرده است.

واشنگتن متعهد به حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی شده و مدعی است که می‌تواند این کار را بدون به خطر انداختن کمک به اوکراین انجام دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که کاخ سفید به دنبال آن است که کمک به اوکراین را در بسته کمکی به رژیم صهیونیستی بگنجاند تا آن را از کنگره عبور دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار