ساخت اردوگاه اتباع غیرمجاز در قزوین

معاون اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اعلام کرد اردوگاه اتباع غیرمجاز در جاده بوئین‌زهرا این استان راه‌اندازی می‌شود.

معاون اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: برای ساخت اردوگاه نگهداری اتباع در ۱۶ کیلومتری جاده بوئین‌زهرا در سال‌های گذشته مجوز گرفته شده و در حال ساخت است. 

اولین نشست "کارگروه نظارت بر روند مهاجرت اتباع خارجی" پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری‌ کل استان قزوین برگزار شد. 

محمد اسماعیلی در این نشست گفت: در چند روز اخیر تجمعاتی در راستای نارضایتی درباره اتباع خارجی داشتیم که برای کنترل آن‌ها هماهنگی شد، همچنین در شورای تأمین هم تصمیم‌هایی گرفته شد. 

معاون اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ادامه داد: این آمادگی را داریم که روزانه ۱۰۰ نفر را دستگیر، طرد و به اردوگاه هدایت کنیم که البته این آمار به دلایل مختلف محقق نمی‌شود، ساماندهی اتباع خارجی هم به فرمانداران استان ابلاغ شده است. 

وی بیان کرد: اتباع غیرمجاز ما بین شهرستان‌های مختلف شناور هستند؛ برای عدم به‌ کارگیری اتباع غیرمجاز، جرایم برای کارفرمایانی که اتباع را به‌کارگیری می‌کنند بازدارنده نیست. 

وی افزود: دستگاه قضا باید با قاچاقچیان انسان که اتباع غیرمجاز را جابه‌جا می‌کنند، برخورد قاطع داشته باشد و در راه‌ها هم نظارت‌ها افزایش پیدا کند. 

وی درباره اردوگاه هم گفت: ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن جذب و مراحل ساخت آن آغاز شده و بزودی ساخت سوله آن به اتمام می‌رسد؛ البته این پروژه برای تکمیل به ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

پیش از این علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران گفت روند شناسایی و اخراج اتباع خارجی غیر مجاز را آغاز و اخیراً تسریع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار