گاردین: شکست اطلاعاتی تل‌آویو تا قرن‌ها در حافظه‌ها خواهد ماند

نشریه گاردین در یادداشتی نوشت: شبه نظامیان غزه در عرض چند ساعت از حصار مرزی به سمت جنوب اسرائیل رفتند و نظامیان محلی را غافلگیر کردند.

نشریه گاردین در یادداشتی در خصوص «طوفان الاقصی» نوشت: «حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل به عنوان یک شکست اطلاعاتی تا قرن‌ها در حافظه‌ها خواهد ماند». 

این نشریه می‌نویسد: «شبه نظامیان غزه در عرض چند ساعت از حصار مرزی به سمت جنوب اسرائیل رفتند و نظامیان محلی را غافلگیر کردند... تنها در یک نمونه، یک خبرنگار تلویزیونی فلسطینی گزارشی را درباره یک حمله از داخل اسرائیل  ارائه کرد؛ لحظه‌ای که تقریبا غیر قابل تصور بود».

به گزارش گاردین، در حالی که دیده شدن موشک‌ها در آسمان سرزمین‌های اشغالی به صحنه‌ای آشنا تبدیل شده، وارد شدن گروه‌های فلسطینی به خیابان‌های اسرائیلی نشین و تیراندازی آن‌ها چیزی است که اکثر صهیونیست‌ها شاهد آن نبوده‌اند. 

گاردین: حماس بسیار ماهرتر شده است

نشریه گاردین در ادامه ادعا می‌کند که صنعت فناوری جاسوسی رژیم صهیونیستی یکی از پیشرفته‌ترین‌ها است و با وجود همه این‌ها باز هم تدارکات حماس برای انجام یک عملیات غافلگیرانه از دست رفت. این بدان علت است که حماس همیشه مصمم بوده و قادر به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت است. افزون بر این، این جنبش در سازگاری با چالش‌های نظامی که با آن مواجه است «بسیار ماهرتر» شده و اغلب تلاش زیادی را در برنامه‌ریزی و شناسایی آسیب‌پذیری‌های تل‌آویو به کار می‌گیرد. 

گاردین در ادامه نوشت: «این عملیات با سطحی از برنامه‌ریزی امنیتی، نه تنها در داخل حماس بلکه توسط جناح‌های رقیب در غزه صورت گرفته، که در دور‌های قبلی درگیری‌ها بی‌سابقه بود». افزون بر این، گاردین می‌نویسد حماس احتمالا از استراتژی‌های دیگری از جمله به کار گیری شوک در حملات و نفوذ برای ایجاد حداکثر هرج و مرج استفاده کرده است. در همین حین، با وجود اینکه حملات مذکور به آمادگی زیادی احتیاج داشته، واضح است که تل‌آویو متوجه مراحل برنامه‌ریزی، ذخیره‌سازی و نزدیک شدن نیرو‌های فلسطینی به مناطق مرزی نشده است. 

الی مارون، رئیس سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص غافلگیری تل‌آویو گفت: «ارتش کجاست؟ پلیس کجاست؟ امنیت کجاست؟ این یک شکست بزرگ است. ما شکست خورده‌ایم و این عواقب گسترده‌ای به همراه خواهد داشت». 

گاردین در انتهای این یادداشت می‌نویسد: «یک نکته واضح است و آن هم این است که این رخداد در میانه یک دوره از هم گسیختگی عمیق اجتماعی در اسرائیل رخ می‌دهد. کابینه راست‌گرای افراطی نتانیاهو با افرادی مثل ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی وقت خود را صرف ریختن بنزین روی وضعیتی کرده‌اند که پیش از این هم پر تنش بود. درگیری بی‌معنا و خودخواهانه نتانیاهو که به فساد متهم است، با بخش‌های بزرگی از جامعه اسرائیل بر سر طرح جنجالی او برای تضعیف دادگاه عالی بحث‌های عمومی را تحت تأثیر قرار داده است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
عصبانیت مجری شبکه صهیونیستی اینترنشنال از عملیات طوفان الاقصی+فیلم
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۲۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تجاوز حمله هوایی رژیم صهیونیستی جنایتکار به سوریه از سال 2011 تاکنون، با حمایت و هدایت آمریکا جنایتکار صورت گرفته است و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار