اجرای ۸۰ درصد از طرح‌های آبخیزداری استان سمنان نیازمند اعتبار است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تنها یک‌پنجم از طرح‌های حوضه آبخیزداری تاکنون اجرا شده و اجرای ۸۰ درصد طرح های باقیمانده نیازمند اعتبار است.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: برای مقابله با فرسایش‌ها به ویژه فرسایش آبی، در حوزه آبخیزداری استان سمنان تاکنون اعتباراتی از محل استانی، صندوق توسعه ملی و سفر رییس جمهور در سال‌های گذشته هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از گستره استان سمنان را حوضه‌های آبخیزداری تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: وسعت زیاد جغرافیایی این استان از ورودی شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان تا خروجی روستای فرومد و عباس آباد شهرستان میامی در شرق استان، و همچنین دشت‌های وسیع حوضه آبخیزداری در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز جای کار دارد.

مرادی حقیقی اظهار کرد: امسال تفاهم‌نامه‌ای در راستای اجرای بخشی از طرح‌های حوضه آبخیزداری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و امضای استاندار منعقد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: ۶۸۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال طی این تفاهم نامه برای یک دوره سه ساله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۳۰ درصد اعتبارات از محل تهاتر نفت و سایر منابع ملی مندرج در قوانین بودجه تامین می‌شود، افزود: ۷۰ درصد بقیه از محل اعتبارات مولدسازی کشور تامین خواهد شد.

مرادی حقیقی هدف از اجرای این طرح‌ها را این گونه بیان کرد: مدیریت سیلاب و کاهش خسارت آن و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های زیرزمینی از اهداف اجرای این طرح‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.