والیبال انتخابی المپیک؛

تیم‌ملی والیبال ایران حریف لاجوردی‌پوشان ایتالیا نشد

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود پس از استعفای بهروز عطایی به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران که در گروه اول مسابقات انتخاب المپیک ریو با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر همگروه است، از ساعت ۲۰ امشب در پنجمین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف ایتالیا ‌رفت. هر چند تیم ایران دیگر امیدی به کسب سهمیه از برزیل ندارد، اما مسابقه با ایتالیا سخت‌ترین دیدار ایران خواهد بود، زیرا ایتالیا برای صعود به المپیک نیاز به برد تیم ملی والیبال ایران دارد.

شروع بازی در ست اول با بازی خوب ایتالیا همراه بود، این تیم که به چند بازیکن اصلی خود از جمله جیانلی استراحت داده، با سرویس‌های خوب میکیلیتو توانست تا امتیاز نه بر دو هم پیش بیفتد. در ادامه چند دفاع و سرویس خوب ایران و همچنین سرویس‌های بد ایتالیا بازی را دوازده بر نه کرد. در ادامه بازی خوب ایران و بد ایتالیا اختلاف را به صفر رساند. اما هفت اختلاف امتیاز اول ست کار خودش را کرد و تیم ایتالیا با تجربه بهتر و آوردن سیمونه جیانلی در آخر ست برنده این گیم شد. ایتالیا در چند امتیاز آخر علی رغم جو سنگین سالن دو امتیاز مهم سرویس گرفت و عامل مهم پیروزی در این ست بود.

ست دوم نیز همانند ست اول با سرویس و بازی خوب ایتالیایی ها آغاز شد و آنها در امتیاز هشت بر سه پیش افتادند. تا امتیاز شانزده با آمدن حسین خانزاده به جای اسفندیار تیم ملی ایران با چند دفاع خوب و سرویس های عالی جلوه امتیازات عقب افتاده را جبران و بازی برابر پیش رفت. در ادامه ایران برای اولین بار در این رقابت یک امتیاز پیش افتاد، اما ایتالیایی ها باز هم در آخر بازی با چند دفاع خوب توانستند برنده این گیم شود. این ست به طرز عجیبی مشابه ست اول بود.

در ست سوم پوریا حسین خانزاده و مبین نصری دو دریافت کننده تیم ملی جوانان در ترکیب اصلی قرار گرفتند و برخلاف دو ست قبل ایران ست را بهتر آغاز کرد و هشت بر چهار پیش افتاد. تا امتیاز شانزده ایتالیا کمی بهتر کار کرد و توانست اختلاف را کم کند و بازی شانزده بر سیزده به سود ایران شود. در ادامه ایتالیایی ها با دفاع ها و سرویس های خوب موسکا و اشتباهات کمتر از جوانی بازیکنان ایران استفاده کردند و برنده این ست و مسابقه شدند‌ تا شوک جدایی عطایی هم جواب ندهد. این چهارمین باخت تیم ملی والیبال ایران بود و باید کمتر از هجده ساعت دیگر مقابل برزیل قرار بگیرد.

گفتنی است که لاجوردی‌پوشان با سه برد و یک شکست پس از سه روز صدرنشینی در رتبه سوم گروه قرار گرفتند و این موضوع گواهی بر سختی این مسابقه برای مردان والیبال ایران است که با یک برد و سه شکست پا به این میدان می‌گذارند. به‌ویژه پس از شکست برابر جمهوری چک که یکی از دلایل آن اشتباهات داوری علیه تیم ایران بود.

با توجه به استعفای شب گذشته بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران، هدایت ملی‌پوشان کشورمان را در دیدار برابر ایتالیا علیرضا طلوع‌کیان برعهده خواهد داشت و این مسابقه نخستین آزمون رسمی طلوع‌کیان در این سمت خواهد بود. البته در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ که آمریکا ویزای کامل به تیم ایران نداد، هدایت ملی‌پوشان در مسابقات آناهایم با طلوع‌کیان بود، اما جدال ایران و ایتالیا نخستین آزمون رسمی این مربی بین المللی والیبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران است.

لاجوردی‌پوشان والیبال ایتالیا در سال ۱۹۷۶ (۴۷ سال پیش) برای نخستین بار در بازی‌های المپیک حضور یافتند و تا کنون ۱۲ دوره حضور در این رویداد مهم جهان را تجربه کردند. نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ از جمله افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا در بازی‌های المپیک است. این تیم همچنین سه مقام سومی و مدال برنز المپیک را در گنجینه افتخارات خود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ولاسکو رفت و تجاربش را هم گذاشتیم که با خود ببرد...و حالا.هر سال قربان پارسال شده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تیم‌ملی والیبال کنونی ایران حریف چه تیمی هست که حالا حریف ایتالیا نباشه !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تیم والیبال بیشتر از فوتبال مایه سرافرازی بود چون هماهنگی و تعاون بیشتر بود

چرا اینقدر افت کرده؟؟ اخیرا

دلایل زیاده
مهمترینش کم اهمیت دادن ب والیبال
فوتبال فقط مایه غرور ملی کاذب هس و پر از اختلاس و حقوق های کلانی فوتبالیست ها که چندین سال هیچ افتخاری برامون نداشته جز چند بار جزو تیم ها ورودی ب جام جهانی بدون نتیجه !

کاش فوتبال از عرصه ورزشی ملی مون حذف شه فقط منبع در امد شه برای اختلاس گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خوب بازی کردن ولی نشد
Germany
حسين
۲۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
رفتيم المپيك ????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه تیم با اینکه نفرات خوبی داره ولی کارایی خودشو از دست داده و این تیم نیاز به کار و تمرین بسیار داره تا سطح اشتباهات و عملکرد و کارایی خودشو تثبیت کنه و هماهنگ با ششدونگ با اقتدار با چشمان باز و احاطه کل زمین حریف در زمین حاضر بشه و لرزش نداشته باشه و باور کنه میتونه بهترین باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
نگاه کنیم تیم های قوی پایداری در استهکام فردی و تیمی شان روندی یکسان دارد و کم نمیشود
Italy
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باز بگید مربیه داخلی..مربیه داخلی سواد نداره که خودش باید بره پیش مربی های خارجی دوره کارآموزی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
عطایی رفت و تیم یه نفسی گرفت و نسبت به سه بازی قبل خوب بازی کردن
سرمربی خوب خارجی بیارن دوباره به اوج برمیگردیم
آخرین اخبار