جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است و افتخاری بالاتر از این نیست که خادم مردم باشد.

 سردار سید محمود میرمیضی گفت: هفته انتظامی از ۱۳ مهر ماه شروع شده و تا ۱۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت، در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح ملی و استانی پیش بینی شده است که برخی روز گذشته و امروز اجرا شده و بقیه در روز‌های آتی اجرا خواهند شد.

فرمانده انتظامی خوزستان می گوید: شعار‌هایی که در هفته انتظامی گفته می‌شود هم پشتوانه نظری دارد و هم پشتوانه علمی، و با توجه به شرایط زمانی و مکانی و برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است لذا شعار‌های هفته انتظامی عموماً شامل این مفاهیم است: رعایت حقوق شهروندی، تکلیف شهروندی، دانش محوری، قانون مداری، مشارکت و در نهایت ولایت مداری است لذا این شعار مربوط به یک هفته نیست بلکه شعار مربوط به کل سال می‌شود و این شعار به عنوان چراغ راهیست برای مجموعه انتظامی کل کشور.

او می‌گوید: در چند سال اخیر ما یک سری اقدامات تحولی داریم که مبتنی است بر جامعه محوری، استخدام، به کارگیری فناوری نوین، بازخوانی نقشه‌ها و سهم اقشار مختلف مردم و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در امنیت است.

سردار میرفیضی ادامه داد: اگر بخواهیم پلیس خدمتگزار را در یک کلمه خلاصه کنیم می‌شود پلیس در محور ولایت.

به گفته او ما ماموریت‌های خود را در سه مؤلفه ترسیم می‌کنیم: ۱ -بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ۲- بر اساس وظایف ذاتی پلیس۳ -بر اساس مطالبات مردم، لذا برای رسیدن به این سه مولفه پلیس چند اقدام مهم را در دستور کار خودش قرار داده: ۱- اولویت با تولید امنیت نرم‌افزاری است نه سخت افزاری ۲- روز آمدی و هوشمندی است ۴ - سرعت و دقت در صحت عمل ۴- تقدم پیشگیری بر برخورد ۵- توسعه ظرفیت‌های تعاملی با سایر قسمت‌هایی که در تولید امنیت باید پاسخگو باشند مهمترین موضوعی که در راهبر شعار امسال وجود دارد رعایت قانون و قانونگذاری است که در کنارش خدمتگزاری است.

فرمانده انتظامی استان گفت: ما برای امسال دو موضوع را در دستور کار خودمان قرار دادیم: یکی گشت هوشمند و فوریت‌های پلیسی و دوم ارائه کروکی‌های الکترونیکی و به روز که تا پایان سال محقق خواهد شد.

سردار میرفیضی گفت:در حوزه سلاح و مهمات بیش از ۱۸۵۰ سلاح و بیش از ۵۲ هزار فشنگ کشف شده و در این رابطه ۱۴۰۰ نفر دستگیر و ۱۶ باند که در خصوص تهیه و توزیع سلاح نقش داشته‌اند متلاشی شده‌اند. در حوزه تیراندازی‌ها ۷۰ درصد از تیراندازی‌هایی که در سطح استان به وقوع پیوسته شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده است.

او با اشاره به دستگیری ۵ تیم شبکه سازی شده از اراذل و اوباش گفت: در حوزه سرقت‌ها ۱۰ درصد کاهش وقوع و ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: طرح‌های ما درحوزه مواد مخدر ۲۶ درصد افزایش داشته و حاصل آن کشف ۴۱۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۵۸۰۰ نفر بوده که این افراد شامل خرده فروش، معتادین متجاهر و در کنارش فروشندگان عمده هستند که نسبت به سال گذشته در حوزه معتادین ۲۵ درصد و در حوزه خرده فروشان ۳ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم. در حوزه امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق بیش از ۱۹۵۵ پرونده تشکیل و ۵۰ باند متلاشی شده که ارزش ریالی آن ۷۹۰ میلیارد تومان است و ۱۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است و ۱۵۰۶ خودرو در این رابطه توقیف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.