کوهنوردان باشگاه مقاومت بسیج زنجان به قله تفتان صعود کردند

دبیر هیأت کوهنوردی بسیج زنجان از صعود کوهنوردان باشگاه مقاومت این استان در صعود سراسری بسیجیان کشور به قله تفتان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مهدی عاشوری گفت: کوهنوردان باشگاه مقاومت زنجان به قله‌ تفتان (بام استان سیستان و بلوچستان) صعود کردند.

وی افزود: تیم کوهنوردی باشگاه مقاومت بسیج استان زنجان تاکنون موفق به فتح ۱۵ قله از قله‌های طرح سیمرغ شده و تا پایان امسال صعود به چند قله دیگر نیز برنامه ریزی شده است.

قله تفتان یک کوه آتشفشان نیمه فعال بوده و بلندترین قله استان سیستان و بلوچستان با سه هزار و ۹۱۱ متر ارتفاع در لیست پروژه سیمرغ قرار گرفته است.
این قله زیبا در شهرستان تفتان قرار دارد و سالانه کوهنوردان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گفته رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان هم اکنون ۲۰ باشگاه مجاز کوهنوردی در استان فعال است و رشته های مختلف کوهنوردی را مدیریت می کند.

حسین مصطفوی با بیان اینکه حدود ۹۰ گروه غیرمجاز صعود نیز در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: فعالیت گروه‌های غیرمجاز مشکلات جدی را برای افراد فعال در این رشته ایجاد می کند.

وی افزود: کوهنوردی ورزشی خطرساز و پرحادثه است و مرگ و میر در این رشته آمار بالایی دارد به همین دلیل هیات کوهنوردی استان امسال به موضوع آموزش ها بسیار جدی ورود پیدا کرده است و تلاش می کند افراد را به سمت کلاس های آموزشی سوق دهد.

مصطفوی اظهار داشت: ۲ باشگاه از مجموع باشگاه‌های فعال در این رشته به صورت جدی وارد موضوع آموزش شده اند و کلاس های آموزشی را هر هفته به طور مستمر برگزار می کنند تا ورزشکاران را آموزش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.