فیدان: دو تروریست حمله آنکارا از سوریه وارد ترکیه شده بودند

وزیر خارجه ترکیه گفته است که دو عامل تروریستی حمله اخیر به وزارت کشور از سوریه وارد ترکیه شده و آموزش دیده بودند.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) تصریح کرد که دو عامل حمله تروریستی به وزارت کشور ترکیه در آنکارا، از سوریه وارد ترکیه شده و آموزش دیده بودند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این خصوص گزارش کرد، فیدان گفته است بعنوان بخشی از واکنش ترکیه به این مسئله، هرگونه زیرساخت و تأسیسات انرژی در عراق و سوریه که تحت کنترل گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) باشد، اهداف نظامی مشروع ترکیه خواهد بود.

فیدان با تأکید بر این نکته که آنکارا «ی‌پ‌گ» را به عنوان شاخه‌ای از پ ک ک می‌داند، گفت: «ما توصیه می‌کنیم که طرف‌های ثالث از تأسیسات تحت کنترل پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ فاصله بگیرند. پاسخ نیرو‌های مسلح ما به این حمله بسیار دقیق است».

فیدان در یک کنفرانس خبری با «تحسین ارطغرل‌اوغلو» وزیر خارجه قبرس گفت: «تمامی تأسیسات زیربنایی – روبنایی و تأسیسات انرژی متعلق به پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ در عراق و سوریه از این پس اهداف قانونی نیرو‌های امنیتی، نیرو‌های مسلح و عناصر اطلاعاتی ما هستند».

وی با تأکید بر این نکته که آنکارا «ی‌پ‌گ» را به عنوان شاخه‌ای از پ ک ک می‌داند، گفت: «ما توصیه می‌کنیم که طرف‌های ثالث از تأسیسات تحت کنترل پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ فاصله بگیرند. پاسخ نیرو‌های مسلح ما به این حمله بسیار دقیق است».

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به این موارد تأکید کرد: «پاسخ نیرو‌های مسلح ما به این حمله تروریستی کاملاً روشن است. آ «ها بار دیگر از ارتکاب چنین اقداماتی پشیمان خواهند شد».

اظهارات وزیر خارجه ترکیه یک روز پس از آن مطرح شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص جدیدترین حادثه تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در آنکارا تصریح کرد که ترکیه هر اقدام لازم را برای مبارزه با ترویسم و حفظ امنیت این کشور انجام خواهد داد. 

وی با یادآوری این مطلب که هزاران نفر قربانی تروریسم بوده‌اند، گفت: «ما واقعاً رفتار تساهل‌آمیزی در قبال قاتلان تشنه به خون را درک نمی‌کنیم. ما نمی‌توانیم برای خود یا ملت خود، فقدان هرگونه اقدام علیه سران تروریست علی رغم فولدر‌هایی پر از شواهد را توضیح دهیم».

روز یکشنبه هفته جاری، یک عامل انتحاری خود را درمقابل اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه در «آنکارا» پایتخت ترکیه منفجر کرد و تروریست دیگر به دست نیرو‌های امنیتی در مقابل درب ورودی اداره فوق کشته شد.

دو افسر پلیس نیز در این حمله انتحاری دچار جراحات خفیفی شدند و وزارت کشور ترکیه تأیید کرد که عاملان این حمله با گروه تروریستی پ‌ک‌ک ارتباط داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۱۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
آمریکا 100 درصد تسلیحات پ ک ک را تامین می کند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۴۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
هر هفته 100 تروریست از ترکیه برای پیوستن به داعش وارد سوریه می‌شوند
آخرین اخبار