آرای قضایی باید اثر پیشگیرانه فرهنگی داشته باشند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: آرای قضایی باید واجد اثر پیشگیرانه فرهنگی باشد و موجب ارتقاء آگاهی عمومی شود.

ربیع الله قربانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در راستای بازدید‌های میدانی و مستمر، به‌منظور بررسی عملکرد کمی و کیفی شعب و آگاهی از مشکلات و دیدار با همکاران قضایی و اداری در مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ از مجتمع قضائی «ارشاد» بازدید کرد و در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع حضور یافت. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ابتدای این بازدید، از بخش‌های مختلف مجتمع قضائی ارشاد و شعب مستقر در این مجتمع بازدید کرد و ضمن ارزیابی کیفیت رسیدگی‌ها، از اهم مسائل و مشکلات موجود آگاهی یافت و میزان وارده و موجودی شعب را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این بازدید بیان داشت: آرای قضایی باید واجد اثر پیشگیرانه فرهنگی باشد و موجب ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به موازین شرعی و قانونی شود. 

وی گفت: ترویج احکام حقوقی صحیح و عادلانه موجب می‌شود افراد جامعه آگاهانه پایبند به هنجار‌های اجتماعی و ارزش‌های جامعه باشند.

ربیع‌‌الله قربانی در این بازدید در جمع قضات مجتمع قضایی ارشاد بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع توسط همکاران و عوامل پیرامون دستگاه قضایی از جمله ضابطین تاکید کردند.

در راستای رسیدن به اهداف مندرج در سند تحول قضایی و برنامه‌های تحولی محاکم، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در برنامه‌های منظم و از پیش اعلام شده با هدف ارزیابی میدانی عملکرد کمی و کیفی شعب، پیگیری نظم و انضباط اداری، پاسخگویی حضوری به مشکلات پرسنل قضایی و اداری، بررسی نحوه اجرای راهکار‌های کاربردی در جهت تقویت عملکرد و ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و بررسی نقاط قوت و ضعف در مجتمع‌های قضایی تهران حضور می‌یابند و از نزدیک پیگیر مشکلات و بهبود رویه‌ها و فرایند‌های قضایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار