سیدکمال‌الدین میرجعفریان:

مدیریت آب در نقاط بالادستی ضروری است/ دستگاه‌های مرتبط برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تلاش بیش‌تری کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان ضرورت مدیریت آب در نقاط بالادستی، این اقدامات را در جلوگیری از بروز سیلاب و همچنین پیش‌گیری از نابود شدن پوشش گیاهی، دارای اهمیت دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست ستاد مدیریت بحران استان گفت: مدیریت آب در نقاط بالادستی در جلوگیری از بروز سیلاب و همچنین پیش‌گیری از نابود شدن پوشش گیاهی دارای اهمیت است.

او افزود: با توجه به استعداد بالای مسیل‌های استان اردبیل برای ایجاد سد‌های تغذیه‌ای، اجرای این سد‌ها در بلندمدت باید انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه لازم است وزارت نیرو نقشه نقاط مستعد سیلاب را به دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت وضعیت اعلام کند، ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط از جمله امور آب، با همکاری فرمانداران نسبت به مدیریت آب‌های مرزی اقدام کنند.

میرجعفریان بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل بارندگی، مدیریت آب برای جلوگیری از بروز سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن مورد تأکید است.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز استان اردبیل به احداث سد‌های معیشتی و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، لازم است دستگاه‌های مرتبط نسبت به تأمین منابع اعتباری از محل ملی تلاش بیش‌تری داشته باشند.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، هر یک از فرمانداران اقدامات، برنامه‌ها و نیازمندی‌های شهرستان خود را در خصوص مدیریت آب و جلوگیری از سیلاب تشریح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار