معاون استاندار اردبیل:

اجرای جدی طرح‌های آبخیزداری برای حفظ منابع آبی در دستور کار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر اصلاح الگوی کشت و ارائه الگوی مناسب کشت در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به جلوگیری از کشت محصولات غیراستراتژیک و زیرنایلونی اقدام کند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در شورای مدیریت آب استان اظهار کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب لازم است سازمان جهاد کشاورزی با اصلاح الگوی کشت، ارائه الگوی مناسب کشت و برنامه‌ریزی برای نوع کشت طی سال آینده به‌ویژه در شمال استان اردبیل، از کشت‌های غیراسترانژیک و زیرنایلونی پیش‌گیری کند.

او با تأکید بر حضور و اقدام به‌موقع دستگاه‌های مرتبط در راستای صرفه‌جویی مصرف آب، افزود: هر یک از دستگاه‌ها نسخه علاج‌بخشی در حوزه خود ارائه دهد و در صورت بروز مخاطرات پاسخ‌گوی شرایط باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، بیان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت طرح‌های آبخیزداری برای حفظ منابع آبی، در این راستا لازم است دستگاه‌های نظارتی هم ورود کنند و اجرای این طرح‌ها سرعت گیرد.

میرجعفریان با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم‌آبی استان اردبیل، ادامه داد: وضعیت آب و نیاز به انتقال آب به استان در این سند لحاظ شده که افزودن این مهم برای قرار گرفتن در اولویت‌های ابلاغ منابع ضروری است.

او با بیان ضرورت مدیریت آب شرب در عرصه توزیع، تصریح کرد: هدررفت حدود ۳۵درصد آب در مسیر توزیع قابل قبول نیست و باید سامانه رصد در این خصوص فعال و از هدررفت آب جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار