مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون:

جامعه توسعه یافته امروز نیازمند معنویت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون اظهار کرد: جامعه توسعه یافته امروز نیازمند آن است که با نور معنویت و اخلاق، فروغی بگیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در جمع کارکنان رسمی و وظیفه این ناحیه اظهار کرد: پـیـامـبـر اعـظـم (ص) اول شـخـصـیـت مـعـنـوی و اخـلاقـی جـهـان هـسـتـی اسـت کـه مـدارج و مـراحـل عـالی انـسانیت را پیموده و بهترین الگو برای ملکات فاضله نفسانی است.

 او ادامه داد: بحث‌های اخلاقی اسلامی بیشتر بر محور تثبیت و تقویت باید‌ها و محو نبایدهاست و ایـن اخلاق پسندیده از قرآن و سنت پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) سرچشمه می‌گیرد و ارتقای معنوی و آسایش اجتماعی در جامعه اسلامی به برکت آن به دست می‌آید.

 مسئول نمایندگی سپاه ناحیه کازرون تاکید کرد: جامعه توسعه یافته امروز نیازمند آن است که با نور معنویت و اخلاق، فروغی بگیرد و خـود را از ظـلمـتکده گمراهی برهاند.

او افزود: جوامع اسلامی نیز به احیای ارزش‌های والای دینی و بـازگـشـت بـه اصـول اخـلاقـی سخت نیازمند هستند و با جدیت می‌توان گفت که شرط لازم جامعه در دنـیـای امـروز گـسـترش و نهادینه سازی اخلاق در طبقات مختلف مردم با الگوگیری از سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص) است.

برچسب ها: معنویت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
انسان مانند سایر موجودات، ماهیت خاکی دارد و تا زمانیکه نفس در بدن باشد، به مادیات و اقتصاد نیازمند است. معنویات تعریف مبهم دارند و اگر کمال انسان و معنویت، در صداقت و خیرخواهی و قانع بودن به حق و احترام به حقوق و عقاید دیگران و عدالتگرائی و پرهیز از ظلم و فریب و دروغ و شیادی و زندگی انگلی باشد، این صفات در میان مسلمانها وجود ندارند یعنی با عبادت کسی به انسانیت نمیرسد. هیچ گرسنه ای توان عبادت ندارد و پایبند اخلاق نیست و با دعا و عبادت، مرغ بریان از اسمان نخواهد رسید و مشکلات حل، و دشمن محو نخواهد شد. معنویت گرایی بمعنی عدم توجه به امورات دنیوی و پرداختن به عالم نامحسوس که نقش قانونمند در زندگی ندارد، خودفریبی و غفلت از حقایق زندگیست. انها که اقتصاد را بی ارزش و مال خر میدانند، در حق مردم نه خیانت بلکه جنایت کرده اند. رشد انسانیت از کانال دنیا و عدالت و صداقت و تمدن قانون محور با قوانین مورد نیاز و بروز و قبول اکثریت میسر است. در یک جامعه بی دین حس حیات انسانی و ازادگی وجود حتی اگر مستبدترین افراد حاکم باشند اما در حکومت دینی، انسانها بی ارزش و گوسفند صفتی شیوه کم دردسر زندگی خواهد بود.
آخرین اخبار