تقویت روحیه معنویت در جامعه و نسل جوان

استاندار همدان گفت: جهان غرب با همه توسعه و پیشرفت خود در عرصه مادی به دلیل حذف معنویت، پسرفت داشته و به پوچی و افسردگی منجر شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد معنویت و ایمان به قدرت مطلق خدا را مهمترین سلاح در مبارزه با استکبار دانست.

او در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اذان منتظران گفت: دشمن از روحیه استکبارستیزی ملت ما و صدور آن به دنیا می‌ترسد.

به گفته او این جشنواره برپا شد تا موحدین و خداجویان پیرامون این مساله مهم تکاپوی معنوی ایجاد کنند و آثار ارزشمندی ارسال کردند که شایسته قدردانی هستند.

استاندار همدان اذان را یکی از شاخصه‌های ارزشمند جامعه اسلامی برشمرد و  گفت: جشنواره اذان یک رویداد فرهنگی برای معنوی سازی فضای عمومی کشور و استان است.

قاسمی فرزاد توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب‌های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ اذان را از اهداف برگزاری جشنواره دانست.

او در ادامه گفت: نظام سرمایه داری در تقابل با جریان انقلاب، سنگ اندازی کرده و موانعی ایجاد می‌کند و درگیری ما بعد از انقلاب در راستای ایجاد مانع در برابر حرکت رو به جلو بود.

استاندار همدان گفت: داعش، خواهان تبدیل اسلام‌گرایی به اسلام هراسی بود که جلوی حرکت اعتقادی و ترویج معنویت گرفته شود.

قاسمی فرزاد گفت: تفکر دینی و اعتقادی توانسته مردم دنیا را علیه نظام سرمایه‌داری به تقابل وا دارد و همین تفکر در مقابل جریان اسلام هراسی ایستاد.

او گفت: تحریم‌های ظالمانه، روشی برای کند کردن حرکت رو به جلو جامعه است.

استاندارهمدان گفت: دشمن با بمباران شبانه روزی در فضای مجازی ذهن‌ها را آلوده می‌کند و مدیران را فاسد و سیستم را ناکارآمد نشان دهند.

قاسمی فرزاد گفت: هدفمندی و مردمی سازی یارانه‌ها تصمیم شایسته‌ای از سوی دولت است.

او در ادامه گفت: دولت با ساماندهی یارانه‌ها قصد کاهش قدرت خرید مردم را ندارد و در اختیار قراردادن یارانه‌ها به صورت مستقیم باعث افزایش قدرت خرید مردم می‌شود تا افزایش قیمت کالا‌ها هم جبران شود.

استاندار همدانگفت:  دولت عزم خود را جزم کرده که اصلاحات اساسی در اقتصاد صورت بگیرد.

قاسمی فرزادگفت: لذا با تدابیر اساسی اتخاذ شده، حذف رانت، فساد و جلوگیری از ضایع شدن بیت المال و منابع ملی به سمت رفاه مردم و شکوفایی و توسعه اقتصاد کشور حرکت می‌کنیم.

در پایان این آیین از ۶۷ نفر از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی قدردانی به عمل آمد و آقای جواد مومنی در رشته خوشنویسی و خانم خدیور در رشته انیمیشن از استان همدان حائز رتبه اول شدند.

جشنواره ملی اذان منتظران برای نخستین بار در کشور و در استان همدان برگزار شد که ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد آن‌ها را مردان تشکیل دادند.

این جشنواره علمی، ادبی و هنری در ۱۰ قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان در سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در قالب‌های مختلف ارسال که نسبت به دسته بندی آن‌ها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه‌ای تعلق نمی‌گرفت که تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار