هشدار وزیر کشور به برخی شهرداری ها

وزیر کشور هشدار داد شهرداری‌هایی که تفکیک زباله از مبدا را اجرایی نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دکتر احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مسائل استان چهارمحال و بختیاری این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: تفکیک زباله از مبدا یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود.

ماموریت به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی مراکز دفن زباله و پسماندها باید ارزیابی شوند تا آسیبی به محیط زیست وارد نسازند، به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ماموریت داد این مساله را در کل کشور مورد ارزیابی قرار دهد.

لزوم تلاش مضاعف استانداران برای کاهش آسیب های اجتماعی

دکتر وحیدی در بخش دیگری از این نشست به هدف مهم کاهش آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: این هدف همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و ما باید برای تحقق آن به طور جدی برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و مجری مشخص داشته باشیم.

وی تاکید کرد: استانداران سراسر کشور باید تلاش مضاعفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کارگیرند.

وزیر کشور تصریح کرد: باید با استفاده از گروه‌های مردمی دلسوز، داوطلب و کارآمد تحول جدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی رخ دهد.

تاکید بر تشکیل هیات اجرایی انتخابات

دکتر وحیدی همچنین به مساله انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: هیات‌های اجرایی انتخابات با توجه به قانون جدید انتخابات و وظایف مهمی که برعهده آن گذاشته شده است، شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی برای هیات اجرایی به کارگیری شوند که توانمند و قابل اعتماد برای مردم باشند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱  اسفند امسال برگزار می شود.

ثبت نام نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تصور کنید 50 سال قبل رفتگر فقط سحر ها با لباسی یکسان همراه چرخی با سه بشکه برای تفکیک زباله در محلاها ارائه خدمت میکرد حالا بعد از چند ده شرایط همچنان خجالت آورتر نمود یافته گونی بدستانی با ظاهری و لباسی آلوده بدنبال زباله است شعار شهر ما خانه ما فقط برای شهروندان است شهرداری که فقط.از بابت عوارض سالیانه قد چاه های نفت پول پارو میکند حق شهروندانش همین اوضاع فعلیست......فاضلاب ها رو به رودخانه بفرستیم و زباله ها رو در طبیعت برای آسیب به طبیعت با وجود توان داشتن کوره زباله سوزبرای مناطق بحرانی همچنان در جنگل و کوه رها کنیم ووو آیندگان بما چه خواهند گفت و قضاوت میکنند....
Iran (Islamic Republic of)
ابادانی
۱۳:۳۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
وزیر فقط حرف نزن در شهر آبادان به دلیل کم کاری شهرداری زباله تو تمام شهر پخش شده وهر شهروند آرزو داره بتونه ازاین شهر فرار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
خیلی حرف درستی هست دستتون درد نکند اما شهرهای کشور نیاز به نیروگاه‌هایی دارند که با سوخت زباله کار کند لطفا این موضوع تولید انرژی از زباله را هم مد نظر داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
آقای وحیدی، این قدر دست دزدی مسئولین زیاده که مردم براشون عادی‌ شده. رفتگر شهرداری که جای خود داره .البته به جز مسئولین شرافتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
شهرداری تهران که فقط طرح ترافیک میفروشه اصلا توی خیابان های تهران نمیشه تردد کرد انقدر که شلوغ شده
لطفا به این موضوع رسیدگی کنید و انقدر طرح ترافیک نفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
آقای وزیر فکری بحال زباله های شمال کشور کنید ، نمیگیم چرا این گنج طلای کثیف در زیر خاک های شمال بی نتیجه دفن میشه ، میگیم اثرات سوء آن بر آبهای زیر زمینی و نتیجتا سلامتی مردم و محیط زیست مخرب و سرسام آوره . چطور هنوز در ساخت کارخانه های بازیافت در شمال اقدامی صورت نگرفته ؟ چرا در ساخت دستگاه های تصفیه فاضلاب اقدامی صورت نمیگیرد و مستقیما به دریا ریخته میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
ما مواد بازیافتی را تو خونه جدا میکنیم ولی زباله گردها پاکت زباله را بازمیکنند خالی میکنتد پاکتش را برمیدارند اون را چیکار کنیم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
آقای وزیر روی صندلی خوبی نشسته ای !!!کاش یه نگاهی به شهرهای کوچک میکرد .توی شهری که ما زندگی میکنم .هنوز جوی فاضلاب سر باز که سگ های ولگرد وموش های بزرگ دارن توی جوی ها بازی میکنند.شهرداری شهر ما هیچ امتیاز و تشویق وبرنامه ای برای تفکیک زباله ها نداره.
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۹:۵۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
اگر برای زباله هم نتونستی کاری بکنی برو کنار تا الان رو گند زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
اول رسانه های خودمان و رسانه های معاند که بیشترین بیننده را دارد فرهنگ سازی کنند بین ما مردم خودمان داخل منزل و هرجایی که میرویم تفریح تفکیک زباله کنیم پلاستیکی ویا زباله های خشک را جدا داخل کیسه زباله بندازیم و زباله های خشک مانند ظروف که از مقوا هست برای شیرینی و مثل پیتزا را داخل کیسه زباله جدا بندازیم وبه باز یافت ها تحویل بدهیم اینجوری کار شهرداری ها هم آسان شود اگر به دستور هیئت دولت دستور داده شود حتی این فرهنگ سازی را در کتاب های درسی فرزندان مان نوشته شود این فرهنگی سازی را باید از کودکی به نسل های بعد یاد داد تا وقتی بزرگ شدند برای تفریح جای را انتخاب می‌کنند پر از زباله نکنند اگر اوایل انقلاب در کتاب های درسی بود الان جنگل‌های ما وساحل دریاها اینقدر کثیف نبود