جشنواره و نمایشگاه فرهنگ اقوام ایرانی در قزوین گشایش یافت

همزمان با هفته وحدت، جشنواره و نمایشگاه فرهنگ اقوام ایرانی و صنایع دستی و سوغات عصر دوشنبه در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین گشایش یافت.

احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در مراسم افتتاح  جشنواره و نمایشگاه فرهنگ اقوام ایرانی گفت: تقویت وحدت ملی و حفظ میراث فرهنگی کشور از مهمترین اهداف جشنواره اقوام ایرانی است..

خورگامی افزود: همزمان با هفته وحدت در کنار این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی با هدف عرضه سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با محصولات و تولیدات دیگر شهر‌های ایران دایر شده است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با مشارکت ۷۰ شرکت کننده در زمینه صنایع دستی و سوغات با هدف برقراری ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کنندگان و نیز شناسایی سطح توانمندی مناطق مختلف کشور در زمینه صنایع دستی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ، آداب و سنن مناطق استان‌های برگزار گردید.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین موسیقی سنتی قوم‌های مختلف کشور، موسیقی محلی و شاد و نمایش‌های آیینی اقوام در مدت برگزاری این جشنواره و نمایشگاه به اجرا درخواهد آمد.

خورگامی اضافه کرد: اجرای گروه بومی محلی، موسیقی سنتی و نمایش آیینی اقوام استان‌های کردستان، گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین و اجرای ورزش زورخانه‌ای در طول مدت زمان برگزاری این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در دستور کار قرار دارد.

وی، مدت زمان برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را تا ۱۴ مهر اعلام کرد.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین یادآور شد: این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین جهت بازدید عموم دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.