آئین اختتامیه جایزه مصطفی (ص) در اصفهان

آئین اختتامیه پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی (ص) با تجلیل از پنج دانشمند برتر جهان اسلام در تالار چهلستون اصفهان برگزار شد.

 در این رویداد از پروفسور احمد حسن استاد دانشگاه کویینز، کانادا با ارائه اثر کاوش مخازن نرم افزاری (MSR) در حوزه علم وفناوری اطلاعات و ارتباطات از کشور مصر و پروفسور احمد فرخ زاد با ارائه پژوهش طراحی، توسعه و ارزیابی بالینی دارو‌های نوین بر پایه نانوذرات پلیمری درحوزه علم وفناوری زیستی و پزشکی متولد ایران از استادان دانشگاه آمریکایی بیروت، لبنان از برگزیدگان این دوره از جایزه مصطفی در اصفهان تجلیل شد.


همچنین در این آئین، پروفسور سامیا خوری استاد و رئیس دانشگاه فناوری مالزی با ارائه اثر رویکرد‌های نوین در درمان بیماری ام اس با شناسایی عوامل بیماری‌زا و سازوکار‌های تنظیم و تحمل آن در حوزه علم وفناوری زیستی و پزشکی، احمدی فوزی اسماعیل از استادان دانشکده پزشکی هاروارد، آمریکا با ارائه طرح پژوهشی توسعه کاربرد‌های فناوری غشا در حوزه علوم پایه مهندسی و پروفسور مورات اویسال استاد دانشگاه نیویورک ابوظبی، امارات با ارائه اثر فناوری ارتباطات بیسیم نوری در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات از برگزیدگان مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی (ص) هستند که در آئین اختتامیه از این دانشمندان برتر تجلیل شد.


برگزاری نشست‌های تخصصی فعالان هوش مصنوعی، رویداد دانش آموزی هوش مصنوعی، نمایشگاه هوش مصنوعی با حضور دستاورد‌های حوزه‌های هوش مصنوعی دانشمندان جهان اسلام و ایجاد تفاهم نامه‌های علمی متعدد با دانشگاه‌های اصفهان از جمله برنامه‌های این رویداد جهانی از جمعه تاکنون در اصفهان بوده است.


پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی با حضور ۱۵۰ دانشمند جهان اسلام از ۴۰ کشور دنیا از ششم مهر در اصفهان پایتخت فرهنگ وتمدن ایران اسلامی آغاز شده است و تا دوازدهم مهرماه ادامه دارد.


این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار