آزمون جذب داوری و میانجیگری آبان ماه برگزار می‌شود+ فیلم

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از برگزاری آزمون داوری و میانجیگری در آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق دستورات دینی و قرانی، میانجیگری و وساطت بین مردم سازش و مصالحه از وظایف همه مسلمانان و مومنان است که در این راستا، شورا‌های حل اختلاف به عنوان مرجعی رسمی و قانونی برای تحقق این مهم، ضمن ایجاد صلح و سازش به تحقق یک تکلیف مهم دینی، اخلاقی و انسانی نیز کمک می‌کنند.

از سوی دیگر، استفاده از شورا‌های حل اختلاف برای کاهش پرونده‌های وارده به محاکم قضایی، به حل و فصل دقیق، به موقع و سریع‌تر پرونده‌های قضایی کمک می‌کند و از اطاله دادرسی نیز می‌کاهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون دو نوبت آزمون داوری و میانجیگری برگزار شده که جذب و آموزش صورت گرفته و تعدادی پروانه صادر شده است.

وی افزود: سعی می کنیم در فاصله کم حداقل سالی یک الی دو بار آزمون‌های جذب حوزه داوری و میانجیگری را داشته باشیم.

صادقی گفت: امسال آبان ماه آزمون داوری و میانجیگری برگزار خواهد شد و همه داوطلبان می‌توانند برای این آزمون آماده باشند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار کرد: شیوه جذب بدون آزمون برای کسانی که شرایط مورد نیاز را داشته باشند فراهم است که در دهه آخر هر ماه می‌توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: در پایگاه اطلاع رسانی مرکز جهاد دانشگاهی که با ما همکاری دارند آزمون استاندارد برگزار می‌شود و افراد بدون آزمون از طریق دیگر به صورت مصاحبه جذب می‌شوند.

برچسب ها: حل اختلاف ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار