ضبط ۶۲ گواهینامه رانندگی به علت اخذ نمره منفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۶۲ جلد گواهینامه رانندگان متخلف در اصفهان به علت اخذ نمره منفی ضبط شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: با رصد کارشناسان پلیس راهور استان اصفهان در شهریور ماه امسال گواهینامه رانندگی ۶۲ راننده متخلف که مرتکب تخلفات حادثه ساز شده بودند به علت اخذ نمره منفی ضبط شد.


سرهنگ اصغر زارع افزود: گواهینامه رانندگی ۳۵ نفر هم به علت مصرف مواد توهم زا ضبط و علاوه بر معرفی به مرجع قضائی به مدت ۶ ماه نیز از رانندگی محروم شدند.


او گفت: براساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی اگر جمع نمرات منفی یک راننده برای بار اول به عدد ۳۰ برسد گواهینامه وی به مدت ۳ ماه ضبط می‌شود و اگر همان فرد برای بار دوم مرتکب تخلفات حادثه ساز شده و نمرات منفی او به عدد ۲۵ برسد این بار گواهینامه رانندگی او به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد.


سرهنگ زارع اظهار داشت: اگر راننده‌ای پس از ۲ بار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز زده و نمره منفی او به عدد ۲۰ برسد این بار گواهینامه او باطل می‌شود و این راننده می‌تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه و آزمون داده و دوباره گواهینامه رانندگی دریافت کند.


این مقام انتظامی در خصوص رانندگی بدون گواهینامه هشدار داد و گفت: کسانی که در زمان ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند مجرم بوده و به مجازات‌هایی که در قانون برای آن‌ها تعیین شده مجازات خواهند شد.


سرهنگ زارع با اشاره به اینکه ۲۰ تخلف حادثه ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده به همراه خواهد داشت عنوان کرد مهمترین تخلفات حادثه ساز سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزاد راه ها، عبور از چراغ قرمز، تجاوز از سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در راه‌های شهری، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو و رانندگی با حالت مستی و مصرف دارو‌های روان گردان و یا افیونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.