تعاونی‌های مهرستان برای ۲۵۲ نفر شغل ایجاد کردند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ شرکت تعاونی در این شهرستان فعال هستند که در مجموع زمینه اشتغال ۲۵۲ نفر را فراهم کردند.

ابراهیم حسینی نارویی  گفت:عمده فعالیت شرکت‌های تعاونی مهرستان در حوزه‌های گلخانه صنعتی و گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوزن دوزی، مسکن، تولید و توزیع محصولات کشاورزی، دامداری سبک و سنگین، مرغداری صنعتی و آبزی پروری است.

وی افزود: تجمیع سرمایه‌های کوچک در قالب شرکت تعاونی و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ با سرمایه جمع آوری شده، تقسیم عادلانه سود و زیان بین اعضا، معافیت‌های مالیاتی مطابق قوانین و مقررات، برندسازی محصولات تولیدی با استفاده از مزایای تعاونی، اتصال بازار فروش محصولات تعاونی و تشکیل اتحادیه‌های مرتبط با حوزه فعالیت و استفاده از تسهیلات کم بهره برای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات از ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که مردم می‌توانند در شهرستان مهرستان با ثبت و تشکیل شرکت تعاونی از آن‌ها برخوردار شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرستان ادامه داد: از طریق اطلاع رسانی صحیح و شفاف در خصوص مزایا و مشوق‌های بخش تعاون و تسهیلات ابلاغی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای شهرستان و حضور در نماز‌های جمعه و برگزاری جلسات ترویجی تشویقی برای جوانان و کارآفرینان شهرستان از جمله مواردی است که برای ترغیب شهروندان به تشکیل شرکت تعاونی در مهرستان استفاده می‌شود.

وی گفت: شهرستان مهرستان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که می‌تواند در رونق اشتغال با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی از آن‌ها استفاده کرد.

حسینی ناروئی با بیان اینکه تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی یکی از راهکار‌های مشارکت زنان در حوزه اشتغال در مهرستان است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، بانوان می‌توانند با ایجاد تعاونی‌های کوچک اقتصادی و ایجاد مشاغل خانگی در بهبود شرایط اقتصادی خود و منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار