رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

یزد در منطقه گرمسیری سه قرار می‌گیرد

جوکار گفت: با ارائه جدول روزانه دما هواشناسی، همکاری توانیر و پیگیری از وزیر نیرو تلاش می شود استان یزد در منطقه گرمسیری سه قرار گیرد.

 محمد صالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: درحال حاضر شهرستان‌های بافق، یزد، اشکذر، میبد، زارچ و اردکان در مناطق گرمسیری منطقه چهار هستند که شهرستان بافق از خرداد تا پایان مرداد و یزد، اشکذر، میبد، زارچ و اردکان از تیرتا پایان مرداد ماه تعرفه آن‌ها منطقه چهارمحاسبه می‌شود. 

جوکار ادامه داد: از دهه ۹۰ باتوجه به اینکه دمای این شهر‌ها ۴۰ درجه بالاتر بود، پیگیری شد تا ماه‌های تیر و مرداد شامل این تعرفه شوند وبا وزارت نیرو هماهنگ شد و هیئت وزیران منطقه گرمسیری چهار را برای شهرستان‌های استان یزد لحاظ کردند.

او افزود: ۴ منطقه گرمسیری داریم که ضرایب محاسبه برای تعریف تعرفه برق متفاوت است که در منطقه یک سقف مصرف بالاتر است و میزان پرداختی کمتر است. امسال بیشترین دما را تجربه کردیم و با هواشناسی صحبت شده تا جدول روزانه دما را ارائه دهند و پیگیری کنیم از وزیر نیرو تا باهمکاری توانیر به منطقه گرمسیری سه بیایم تا تعرفه برق شهروندان کاهش یابد. 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: البته الگوی مصرفی هم داریم که براساس آن عمل می‌شود برای گرمسیری چهار الگوی کم مصرف ۲۰۰ و کمتر و متعارف ۴۰۰ وکمتر ۴۰۰ و بیشتر از ۴۰۰ پر مصرف است که برای منطقه سه، کم مصرف ۵۰۰ و کمتر و متعارف هزار و کمتر و پر مصرف بیش از هزار است انشالله باپیگیری‌ها ومصوبه هیئت وزیران تعرفه را اصلاح کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
پس شهرستان تفت چی؟ یعنی ده درجه از یزد خنک تر هست؟